ماشین جوجه کشی

۱۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تزریق عصاره سیر به جنین جوجه ها در فرایند نخستین تکامل سبب ساز افزایش جمعیت جوجه های گوشتی نر در طی تست انجام شده در خاورمیانه گردیده میباشد . 

از آنجایی که جوجه های گوشتی نر نسبت به جوجه های گوشتی ماده پر سرعت تر رویش می کنند و ضریب تبدیل پائین تری دارند ، تعجب آور نمیباشد که کوشش هایی جهت افزیش جمعیت جوجه های نر هچ شده صورت گیرد . محققین اثرات نسبی عصاره سیر و یک‌سری محرک گیاهی دیگر را در تغییر جنسیت جوجه ها مورد مقایسه قرار دادند . محرک های گیاهی در هفته های ابتدایی باعث رویش غدد بیضوی در جوجه های گوشتی محصول ماده گردیده اند . ماشین جوجه کشی

تخم مرغها بوسیله یک عدد از ترکیبات محرک کننده ( و هم آب مقطر به عنوان گروه شاهد ) در سن 5 روزگی تلقیح شدند و هنگام جوجه آوری ، جوجه های حاصله تعیین جنسیت شدند و تا سن 8 هفتگی رویش داده شدند . نسبت جنس نر به ماده در مجموعه در اختیار گرفتن 1/1 به 1 بود که به طور مشخص و معلوم کمتر از سایر تیم ای آزمایشی بود . عصاره سیر سبب ساخت نسبت 6/2 به 1 شوید که در هنگام استفاده از محرک های گیاهی دیگر این نسبت تا 5 به 1 ارتقا یافت . در این گروهها هیچگونه تغییری در اندام یا این که سعی جوجه های گوشتی تا سن 8 هفتگی مشاهده نشد . 


  • fa khte
  • ۰
  • ۰

هلندی 

سفید (White Holand) : 

بوقلمون 

هلندی سفید 

این بوقلمون ها در کشور هلند رشد و نژاد آن ها توسعه و گسترش یافته میباشد . 

در این دربین بوقلمون های وحشی نیز از آمریکا به اروپا صادر شده اند، ولی هلند و اتریش به دسته های سفید 

که یک عدد از آن ها همین مدل میباشد عشق و علاقه مند بوده هست . او‌لین بار، بوقلمون در اوایل قرن 18 میلادی وارد ایالات متحده و بریتانیا شوید و تا سال 1847 نژاد استاندارد این حیوان محفوظ بوده می باشد . امروزه گونه های وایت هلند که به طور تجاری نیز رویش داده می شوند از مشهورترین جور هایی هستند که در تعطیلات زمستانی در ایالات متحده به فروش می رسند ولیکن بیشتر آن ها اصیل نیستند و یا این که به عبارت دیگر نوع های اصیل بوقلمون مذکور تقریبا کیمیا می‌باشد . 


مراقبت از این بوقلمون ها شبیه سایر بوقلمون ها می­باشد و به یاد جثه بزرگشان برای این حیوان ها بایستی به حد کافی فضای ضروری برای تکان وجود داشته باشد . 

بوقلمون های هلند 

ی سپید را به مشقت می­توان پیدا کرد و نژاد آن­ها به ندرت رشد داده می شود . برخلاف مدل های تجاری آن، برای مدل حقیقی و واقعی آن برای رویش و تکثیر نیاز به تلقیح تصنعی وجود ندارد . امروزه اختلالاتی در مورد نژاد بوقلمون هلندی سپید به وجود آمده میباشد . هرچند اکثر زمان ها بوقلمون­های سپید را به نام هلندی سفید می شناسند، اما همه آن ها استانداردهای نژاد مزبور را دارا نمی باشند . نژاد بوقلمون های واقعی هلندی سفید روز به روز کیمیا تر می شود . بنابراین اقدامات حمایتی جهت حفاظت آن ها باید فیس گیرد . بوقلمون های هلندی سپید دیگر به طور گروهی پرورش داده نمی شوند . رشد دهندگان نژاد اصیل دوچندان قلیل می‌باشند و آن ها بر این نکته حادثه حیث دارا هستند که بوقلمون های نام برده با استانداردهایی قضیه نظارت قرار می گیرند که به مرور مدت از استانداردهای نژاد اصیل فاصله گرفته می‌باشد . این مدل بوقلمون ها تنها به وسیله علاقه­مندان پرورش داده می شوند و رشد آن ها فراوان محدود می باشد . در حال حاضر نوعی از بوقلمون سپید هلندی به طور تجاری رشد داده می شوند . 


هر چند امروزه بخش اعظم گونه های بوقلمون هلندی سفید که به خواسته مقاوم بودن با نژادهای دیگر آمیخته شده است، دارنده چشم های قهوه ای رنگ می باشند ولیکن نژاد اصیل این مدل از بوقلمون ها دارای چشمان آبی رنگ بوده هست . برخی از اشکال نر این بوقلمون ها هنوز هم دارنده غبغب سیاه هستند . رنگ گردن و پایین گردن بوقلمون ها مثل ساق پا و انگشتان پای آن ها، سپید متمایل به صورتی می باشد . منقار آن ها نیز رنگ صورتی دارد و نیز می تواند رنگ استخوانی داشته باشد . در روی راز بوقلمون های مزبور نماد ای از رنگ سرخ آبی‌رنگ وجود داراست . سایر اندام بوقلمون وایت هلند را پرهای شاداب سپید رنگ پوشانده می‌باشد . امروزه، دسته هایی از بوقلمون های هلندی سفید که با بوقلمون های سپید بلندمرتبه آمیخته شده است دارنده سینه ای پهن و پاهای کوتاه تر در مقایسه با مدل های اصیل می باشند . بوقلمون های نر اصیل معمولاً حدود 33 پوند و گونه ماده حدود 18 پوند وزن دارا‌هستند . در آمریکا بوقلمون های ماده در 14 تا 16 هفتگی با وزن 7 تا 8 کیلوگرم و بوقلمون های نر در 17 تا 20 هفتگی با وزن 12 تا 15 کیلوگرم به بازار عرضه می شوند . درضمن 70 درصد از بوقلمون های کشتار شده به رخ عمل آوری شده به دست مصرف کننده می برسد و به علت بزرگتر بودن اندازه لاشه، عمده مال نر رویش داده می شود . در آمریکا گوشت بوقلمون به صورت چرخ کرده نیز عرضه می شود . 

 ماشین جوجه کشی

بلتس 

ویله (Beltsville flock) : 

بوقلمون 

بلتس ویله 

در سال 1934 میلادی دپارتمان کشاورزی ایالات متحده برای ایجاد نژاد بلتس ویله، از تلاقی نژادهای متعدد بوقلمون پروژه ای را آغاز کرد و پس از گذشت 7 سال یعنی در سال 1941 میلادی این نژاد را معرفی نمود . این نژاد در سال 1951 به تصویب رسید . وزن بالغ این نژاد در نرها 23 پوند و در ماده ها 13 پوند گزارش گردیده می‌باشد . این نژاد از حیث داشتن سینه پهن در مرتبه دوم اهمیت پس از نژاد برنز سینه پهن قرار می گیرد . این نژاد از بسیار ترین نژاد دارای رنگ سفید به شمار می رفت . در حالا حاضر این نژاد صرفا در دانش کده ویسکانسین ایالات متحده و در یک راس رویش حفاظت شده در مرز و بوم کانادا مراقبت می شود . 

  • fa khte
  • ۰
  • ۰

گلوتن گندم پودری کرم رنگ با PH حدود ۸/۵ الی ۴/۶ است . از گلوتن گندم در صنعت های نانوائی به خصوص در تولید نانهای فانتزی به طور وسیعی استعمال می شود . همچنین در صنایع ماکارونی، تهیه و تنظیم سوسیس و کالباس، در تنظیم غذای بچه و همچنین در صنعت چسب سازی به کار می رود . کشورهای توسعه یافته از گلوتن گندم به عنوان پوشش حفاظتی تخم مرغ استعمال می نمایند . گلوتن گندم به تیتر بیوپلیمر جایگزینی برای پلیمرهای سنتزی در صنعت به کارگیری می شود . 

ماشین جوجه کشی

در غذای ماهی به عنوان پلت چسبان از گلوتن گندم استفاده می شود . گلوتن گندم معمولاً دربردارنده ۸۰ ۷۵ درصد پروتئین، رطوبت آن حداکثر ۸ درصد، مقدار خاکستر در‌حد صفر و کمترین اندازه فیبرخام را دارد . اندازه جذب آب آن دست‌کم ۱۷۰ درصد می باشد . پروتئین های حیاتی گلوتن گندم، گلوتنین وپرولامین هست . گلوتن گندم علاوه بر این که منشاء پروتئینی مناسبی به شمار می رود، منشا قابل قبولی از اسیدآمینه ها، مخصوصاً اسیدآمینه های گوگرددار و گوگرد معدنی هم می باشد . کمبود اسیدآمینه های گوگرددار خلل بیشتر در تغذیه طیور می باشد . 

وبستردرسال ۱۹۸۴ بیان کرد که توازن اسید آمینه ها در گلوتن گندم دوچندان مطلوب میباشد و علاوه بر این سبب خوشخوراکی طعام گردیده و نسبت به بقیه موادغذائی دارای کمترین عامل ها ضدتغذیه ای می باشد . هگرو فرناندودرسال ۱۹۹۷ گزارش کردند که جوجه ها نسبت به ویسکوزیته در هفته اولیه معاش خود بسیار حساس میباشند و بالابودن ویسکوزیته روده باعث به کاهش کار آنزیم ها و جذب کمتر مواد مغذی می گردد . 

همچنین افزایش ویسکوزیته و تولید چسبندگی منجر کاهش سرعت عبور محتویات دستگاه گوارش می شود، در نتیجه مواد غذائی بازه بیشتری در روده می مانند و همین دلیل سبب کاهش مصرف غذا و در نتیجه کاهش رشد می گردد . از گلوتن گندم به عنوان مرجع مناسب پروتئینی در تغذیه آبزیان (قزل آلا و میگو) هم استعمال گردیده می باشد . 

انگیزه از انجام این تست تعیین قیمت غذائی گلوتن گندم و تأثیر به کار گیری از آن بر توان تولیدی جوجه های گوشتی می باشد .در این پژوهش قیمت غذائی گلوتن گندم و تاثیر آن بر بضاعت و توان تولیدی جوجه های گوشتی نظارت شد . آزمایش با ۵ جیره غذائی انجام شد . 

جیره های آزمایشی شامل: ۱) 

جیره شاهد فاقد گلوتن گندم، ۲) 

جیره دربردارنده ۵/۲ درصد گلوتن گندم، ۳) 

جیره حاوی ۵ درصد گلوتن گندم، ۴) 

جیره حاوی ۵/۷ درصد گلوتن گندم، ۵) جیره دربردارنده ۱۰ درصد گلوتن گندم . جیره های آزمایشی از لحاظ انرژی و پروتئین یکسان بودند و برای ۳ زمان آغازین، رشد و آخرین تهیه و تنظیم شدند . مدت آزمایش ۴۹ روز بود . برای تهیه جیره های آزمایشی انرژی قابل سوخت و ساز اصلاح شده برای ازت و ترکیبات شیمیائی (پروتئین، اسیدآمینه ها و…) گلوتن گندم اندازه گیری شد . 

نتایج حاصل از ازمایش نشان اعطا کرد که ارتقا وزن بدن جوجه هائی که جیره شاهد و جیره دربردارنده ۵/۲ و ۵ درصد گلوتن گندم مصرف کردند بیشترین بود . جیره های دربردارنده ۵/۲، ۵ و ۱۰ درصد گلوتن گندم بهترین ضریب تبدیل طعام را ایجاد کردند . اندازه طعام مصرفی در گروهی که از جیره ۵/۷ درصد گلوتن گندم تغذیه کرده بودند کمترین اندازه بود . 

درصد تلفات در در میان هیچکدام از گروهها تفاوت معنا داری نداشتند . کمترین هزینه طعام برای تولید یک کیلوگرم وزن زنده در گروههایی که با ۵ و ۵/۲ درصد گلوتن گندم تغذیه شدند به دست آمد . درصد سینه گروههائی که با جیره شاهد، ۵/۲ و ۵ درصد گلوتن گندم تغذیه شدند بیشترین مقدار بود و درصد ران، بالها و کبد فی مابین گروهها تفاوت مفهوم داری نداشت . درصد چربی محوطه بطنی در گروهی که با جیره ۵/۷ درصد گلوتن گندم تغذیه شدند بیشترین مقدار بود . 

  • fa khte
  • ۰
  • ۰

ناهمخوانی دربین آرزوهای آدم و ایراد چگونگی نیل به آن ها براساس فرایند زیست طبیعی، در ارتباط مو جود در میان اجتماع بشری و بیوسفر عمده نمود پیدا می نماید . نیاز حساس برای حل این تضاد، بالا بردن کارآیی زیستی است . این دستور صرفا از طرز دستیابی به دانش عمیقتر از قانون ها طبیعی به دست می آید که منجر به استفاده ای معقولتر از بیوسفر یاور با در نظر داشتن چرخه های طبیعی، حفاظت و تجدید منابع خواهد شد . ارتقا کارآیی فتوسنتز نقش اساسی در این زمینه ایفا خواهد کرد . با وجود این، تاکنون توازن مطلوبی با طبیعت برقرار نبوده است؛ حدود ۱۰۶ دسته از پستانداران و ۱۳۹ گونه از طیوران طی دو هزار سال اخیر منقرض شده اند که بیشتر آن هم به قرن ها ۱۹ و ۲۰ مربوط می باشد . حدود نیم میلیون هکتار از زمین ها زمین کاهش یافته و ۳/۲ جنگلهای اول از میان رفته اند . 


انسانها نظرات خود را بر تمام ضوابط قاضی بر طبیعت زور کرده اند، به طوری که ارتباط دربین طبیعت و جامعه بشری در اثر فرآیندهای فنّاوری گسسته گردیده می باشد . طی پرورش پر سرعت دانش و فنّاوری، فرآیندهای طبیعی به قدر کافی زمینه توجه نبوده اند، در حالی که لازم هست پیشرفتهای فنی بوسیله بشر به سمتی ساماندهی شود که به علتی در جهت بهبود رابطه فی مابین طبیعت و جامعه بشری تبدیل گردد . 

وظیفه ضروری، وارد نمودن مواد جنبی کشاورزی، بیشه و تا حدی صنعتی به اکوسامانه طبیعی کشاورزی و انتقال آنها به چرخه ارگانیک مواد آلی، ناشی از این قضیه میباشد . بعلاوه، این راهی جهت یاری به محافظت محفظه زیست میباشد . به طور نظری، بیشترین مقدار ضایعات آلی می بایست به غذا دام تبدیل و یا وارد خاک شوند . از این منابع می توان به تیتر مواد مغذی گیاهی استعمال کرد و یا این که آن‌ها را به طور مستقیم یا این که آنگاه از فرآوری مناسب به تیتر غذا دامی به عمل موفقیت . 

علاوه بر مواد خوراکی که در گذشته زمینه به کار گیری قرار نمی گرفتند، مواد جنبی کشاورزی و صنعتی ناشی از جامعه ها گرانقدر انسانی که در حالا حاضر آلوده و کثیف کننده محیط زیست هستند، هم می بایست بخشی از منابع خوراکی غیرمعمول محسوب شوند . در این مسیر، دفع ضایعات همپا با مراقبت محیط زیست مسایل با اهمیت هستند؛ لذا راه و روش به کارگیری از ضایعات بایستی کاملاً تحت کنترل اصول اکولوژیکی باشد . تولیدها فرعی حاصل از جامعه ها بایستی به گونه ای مسئله استفاده قرار گیرند که ضمن در لحاظ داشتن ضوابط طبیعی، تا کمترین حد ممکن باعث آلودگی محفظه زیست شوند . چنین فنّاوری هایی می توانند به تجدید منابع و مواد ناپخته کمک کنند . مقادیر متعددی ضایعات وجود دارند که می توانند به تیتر موادخام، بدون واسطه یا آن گاه از فرآوری به مصرف تغذیه دام برسند . در بعضا موارد، می بضاعت از این مواد پروتئین میکروبی تولید نمود . برد در این دستور به شکل منابع و چگونگی به کارگیری آن‌ها بستگی دارااست . 

ماشین جوجه کشی

منابع غیرمعمول را می بضاعت به گروههای پایین تقسیم نمود: ۱ـ ترکیبات پتروشیمیایی . 

۲ـ ترکیبات لیگنوسلولزی و محصول ها فرعی ناشی از فرآوری آن‌ها . 

۳ـ ضایعات کراتینی . 

۴ـ ضایعات چرم سازی . 

۵ـ فضولات و محتویات دستگاه گوارش حیوان ها مزرعه . 

۶ـ ازت غیر پروتئینی . 

۷ـ زباله های خانگی و شهری . 

۸ـ بی مهرگان . 

  • fa khte
  • ۰
  • ۰

واکسن بیماری مرغ

۲) واکسن زنده (فعال) : از سویه های لنتوژن ( و Lasota تهیه و تنظیم می شود) و مزوژن (Kumarov تهیه می شود) واکسن زنده تنظیم می شود . در کشور ایران سویه سنتوژن به کار گیری می شود . سویه حدت کمتری دارااست . رآسیون کمتری در تن ایجاد می نماید و ایمنی زایی کمتری داراست و لذا در سنین پائین مطلوب می باشد و نیز در مواقعی که خطر بیماری چندانی وجود ندارد به کار گیری می شود . سویه Lasota حدت بیشتری دارد و ایمنی بیشتری میدهد و از آن در سنین بالا استفاده می شود . ایمنی در نیوکاسل ایمنی سلولی ۳-۲ روز سپس از واکسن یا این که عفونت بوجود آمده و نقش چندانی در پیشگیری از نیوکاسل ندارد . ایمنی هوموردل ۷ روز بعد از آن از واکسن یا عفونت آغاز شده و با تولید پادتن های SN و HI بر ضد غشای ویروس مهم ترین نقش را در پیشگیری از نیوکاسل دارند . ۱۲-۸ ماه ایمنی تولید می نمایند که از شیوه زرده به جوجه می رسد و بسته به اندازه پادتن های آن برهه زمانی بازه زمانی و سیر ایمنی جوجه را انتخاب می کند . ایمنی موضعی در اثر پادتن های موضعی دستگاه تنفس ، اپی تلیال نای و اپی تلیوم روده بوجود میآید و خوب تر از ایمنی خونی یا هومورال بدن را از آلودگی تنفسی و هوایی ایمن می کند . پدیدة انترفرانس : در صورتی‌که رسپتورهای سلول برای ویروس به وسیله ویروسی دیگر مانند برونشیت پوشانیده شود ویروس نیوکاسل نمی اتواند روی سلول اثر بگذارد . برنامه ریزی واکسیناسیون نیوکاسل جوجه ای داریم که درصورتی که ایمن باشد تنها ایمنی مادری را داراست . در اینصورت عنوان پادتنهای SN و HI در جوجة یکروزه بدست میآوریم . هر لوگ پادتن پاسیو ۵/۴ روز طول می کشد تا از میان برود و یک جوجه در سنین پائین برای داشتن دست‌کم مقاومت می بایست دستکم ۳ لوگ پادتن داشته باشد . برای تعیین لوگ پادتن ، زیرا لوگ پادتنی تقریباً با جوجه چندان تفاوتی ندارد پس تست HI انجام میدهیم و عیار رسوب گلبول قرمز را در او‌لین گوده برابر با لوگ پادتن میگیریم . حال در صورتیکه از این لوگ عدد ۳ را کم کنیم و لوگ باقی باقیمانده را در ۵/۴ ضرب نمائیم عددی بدست میآید که نشانگر زمان مدت مجاز برای عقب پرتاب کردن واکسیناسیون می‌باشد . او‌لین واکسن از دسته خواهد بود . یاداوری : در ۳۵ روزگی در‌صورتی‌که عیار پادتن HI حدود ۵/۵ باشد واکسن بعدی در ۸ هفتگی تکرار می شود . در ۱۲هفتگی در صورتیکه عیار پادتن HI در حد ۷ باشد واکسن بعدی تا ۲۰هفتگی تکرار نخواهد شد و حذف می‌شود . الگوی دوم : بدون تیتراسیون و به شرط وجود امکانات تزریق در سنین پائین این الگو به کارگیری می شود . نکاتی در زمینه واکسیناسیون در دورة ایجاد تخم مرغ (تجارتی و جوجه کشی) بخصوص در گله مامان تیترپادتن HI همیشه بالای ۹-۸ می بایست باشد تا بدن را ایمن کند در غیر اینصورت واکسن Lasota مصرف می شود . تزریق واکسن در سنین پائین زیرجلد ، گردن و در سنین بالا تزریق عضلانی و پایین جلدی می‌باشد . واکسنهای کشته توأم عبارتند از : نیوکاسل + گامبورو + EDS در جوجه ها مصرف ندارند و در پای تخم مصرف می شود . ( برای صرفه جویی در وقت) نیوکاسل +گامبورو + برونشیتIB واکسن های زنده توأم عبارتند از : + که اصولاً برای بیماریهای تنفسی ایمنی ضعیفی ایجاد می نماید و همت بر آن است که به طور همزمان انجام نشوند (پدیدة تعارض و حداکثر ایمنی برای یکی از بیماریها) . داروهای فورازولیدون و تتراسایکلین مانع ایجاد پادتن در تراز کافی می شوند لذا ۳-۲ روز قبل از واکسیناسیون مصرف نمی شوند . واکسن Lasota از گله واکسینه شده به گله های دیگر سرایت می نماید و جوجه ضعیف رآکسیون شدیدی می دهد . راههای مصرف واکسن آبهای سنگین و دربردارنده مواد معدنی و با PH متغییر و هم دربردارنده مواد ضد عفونی واکسن را بی اثر میکند . اندازه آب مصرفی ۱۲-۱۰ لیتر برهر هزار جوجه ۱۰ روزه هست که هزار دوز واکسن در آن حل گردیده می باشد . برای بقای دوز شیر پس چرخ ، شیرچربی گرفته گردیده ، شیرخشک استعمال می شود 

ماشین جوجه کشی

۱۰ لیتر از آن را در یک بشکه ۲۰۰ لیتری آب ریخته (یا نیم کیلو در ۲۰۰لیتر) چربی مرحله آب را بیرون کرده تا واکسن در چربی حل نشود واکسن را اضافه می کنیم و در دو نوبت به فاصلة ۳۰-۲۰ دقیقه آب را می خورانیم . جوجه های گردن نوکر در دفعه نخستین آب را می‌خورند . در مرغ بالغ ۴۰ لیتر آب برای هزار مرغ و هزار دوز واکسن اضطراری میباشد . مطمئن ترین و بهترین روش قطره چشمی است که همه جوجه ها واکسینه می شوند مقدار آب مصرفی ۲۵-۲۰ سی سی برای هزار دوز واکسن است . هر ۵۰قطره یک سی سی می‌باشد . قطره چشمی غدد هاردلین را که دربردارنده Bcell می باشند تحریک کرده و پادتن های موضعی پیشین از ایجاد پادتن خونی ایجاد می شود درست مانند اسپری . احتمال دارد بهترین منش ایمنی نیوکاسل اسپری می‌باشد که ۹۵% جوجه ها واکسینه شده و پادتن های همگانی و موضعی (چشم و بینی) برای دوری از بیماریهای تنفسی ، گوارشی و عمومی تولید می نماید و خطر آن در بیدار کردن باکتری های نهفته تنفسی بخصوص در گله های گوشتی میباشد که اکثراً بطور مادرزادی به مایکوپلاسما آلوده و کثیف اند . اسپری در تخمگذار پرورشی و مامان انجام می شود و باید در شبکه‌های‌اجتماعی و خاموشی نوروفروغ و خاموشی هواکش ها انجام شود و جوجه نیز مستقر و محفظه فارغ از گرد و غبار باشد . اندازه آب مصرفی در اسپری برحسب دستگاه اسپری ، تراکم و . . . فرق می کند . ۱۵۰۰-۲۰۰سی سی برای هزار دوز بکار میرود . بعد از اسپری ۲۰ دقیقه طاقت می کنیم تا ویروس روی سر جوجه ها نشسته و سپس هواکش روشن می شود . درمان : بیرون کردن جوجه های بیمار ، تراکم کمتر ، تهویه خوبتر ، تحریک به اشتها (با افزودن ملاس چغندر به خوراک که نیز غذا را مرطوب و نیز شیرین می کند) ، واکسن اسپری در اولِ بیماری که ۶۰-۵۰% گله مبتلا نشده اند و علائم کمبود اشتها ، تلفات بسیار وجود دارد . ۱۰% دان خورده نمی شود و صداهای تنفسی شنیده می شود ، پدیدة انترفرانس با برونشیت دارد . برای درمان اولین عمل تحریک اشتها به آب و طعام می باشد . 

  • fa khte
  • ۰
  • ۰

پخت گوشت اردک

با 

پختن گوشت اردک آشپز شوید گوشت اردک یکی از لذیذ ترین غذا ­هاییست که در صنعت گران قدر طعام عالم مسئله استعمال قرار می­گیرد و مرز و اقلیم خاصی نیز نمی شناسد . مزارع ­های بزرگی در عالم اردک را به ادله تقاضای زیادش پرورش می دهند . تا پاسخگوی رستوران­ ها و مجموعه­ های طعام خوری باشند . 

ماشن جوجه کشی


در کشور ایران متاسفانه جزو در بخش ها شمالی مرزو بوم این گوشت مصرف چندانی ندارد . و ضعف بخش اعظم در این عمل معرفی نشدن این گوشت به مصرف­ کنندگان هست . در شمال کشور خوراک­ هایی اکثری با گوشت اردک سرو می شود که تا مدتها مزه آن را نمی بضاعت و توان فراموش کرد . و ممکن است شما نیز ­آن را امتحان کرده ­اید . سوپ اردک یکی از بی­ نظیرترین سوپ­ هاییست که مزه و ذائقه ی یگانه خودش را داراست و طرفدارانش فراوان می‌باشد . 


متاسفانه آنچه در ذهن ما ایرانی­ ها جای گرفته آن می باشد که چون این پرنده لجن ­خوار می‌باشد پس نباید گوشت ­آن را مصرف کرد . که هر دو برهان خطا میباشد و اتفاقا به دلایلی که پهنا شد می بایست این گوشت به سبد غذای ما وارد شود . اردک امروزه در عالم با خوراک ­های صنعتی و پایین حیث سازمان­ های بهداشتی در اندازه­ ی انبوه پرورش داده می­ شود . ما ایرانیان از قبل به پاکیزگی و بهداشت چه بسا در مصرف خورک­ هایمان اهمیت می دادیم و می دهیم و به همین علت نظارت­ های دقیقی همواره بر رشد آن وجود داراست . 


دومی مساله که کمی آشپزان ما به آن اشاره می نمایند وجود بوی ضحم گوشت می‌باشد . 

ماهی، مرغ مگر قلیل عطر دارند؟ چه طور است که ما آن­ها را مصرف می کنیم البته به اردک که می­رسیم از برطرف کردن بویش ناتوان می شویم؟ 

چه‌گونه می باشد که گوشت اردک در عالم با بالاترین درخواست در هم اکنون مصرف هست و بویی ندارد . 

اما برای مصرف در کشور بدبو می شود؟ 

نیکی این مدل نمیباشد و شاید نیاز هست تا هنر و مهارت آشپزی­امان را بالا ببرم . آنگاه خوا‌هیم مشاهده کرد که گوشت اردک به یکی از لذیذترین گوشت­ ها در سبد غذا مان تبدیل می شود . 


اردک شکم مالامال فراموش نشود . 

  • fa khte
  • ۰
  • ۰

در حالت ارگانیک یک بلدرچین پس از حدود ۸ تا ۱۰ ماه تخم گذاری، بسوی تولک رفتن پیش می رود و پرهایش می ریزد، در این برهه زمانی ایجاد تخم بلدرچین بسیار اندک گردیده و یا این که جدا می شود . 


همگی بلدرچین های یک گله معوملاَ به طور همزمان تولک رفته و وارد مرحله ای خواهند شد که بهترین بلدرچین ها مانند نامناسب ترین آن ها خود نمایی می نمایند . 


در خلال تولک، پرها معمولاً با ترتیب تحت ریزش می کنند: ابتدا سر و گردن، سینه، بدن، پر و پر و بال ها و دم . وقتی تمام پرها عوض شدند تولک بدون نقص می شود و در غیر این رخ تولک، جزئی نامیده می شود . در زمان عوض شدن پرهای پر و بال ها تخم گذاری بلدرچین متوقف می شود و در تولک جزئی یا ناکامل (سر، گردن و غیره) ایجاد بلدرچین ها کاهش می یابد . 


 

عارضه ها تولک زودرس (جزئی یا کامل) دوچندان دوچندان می باشد و اضطراری می‌باشد رشد دهنده ی بلدرچین آنان را بشناسند به این ترتیب می تواند چه بسا الامکان از بروز آن جلوگیری کند . 


– (استرس دمایی) تغییرات شدید موقعیت محیطی به ویژه حرارت، وقتی که سالن به خیر و خوبی عایق کاری نشده باشد . 


– 

شرایط 

بد و نامطلوب بستر – فقدان آب، یک عدد از عارضه ها معمول و با اهمیت می باشد . ممکن می باشد لوله های آب در خارج تالار یخ زده و جریان آب قطع شود و یا چند از آب خوری ها وخیم شوند که پس از حدود ۲ روز تولید کاهش یافته و بلدرچین ها وارد تولک زود رس می شوند . 


– 

بیماری ماشین جوجه کشی

ها یا این که این که حالت بد تندستی – انقطاع طولانی نوروروشنایی و نور و روشنایی برای بلدرچین هایی که پایین شرایط نور و روشنایی دهی در اختیار به چنگ آوردن شده می باشند . 


– جدا نوروروشنایی تصنعی و مصنوعی در پائیز برای بلدرچین های که در حالا وارد شدن به تراز ی ساخت می باشند . 


– 

رمز 

و صدای ناگهانی، خوف و ورود حیوانات دیگر به سالن – 

تغذیه 

ی ناکافی بلدرچین ها – 

تغییرات 

شدید در برنامه ی تغذیه بلدرچین – 

گوشه 

و کنار و تعداد ناکافی دانخوری و آب خوری قفس بلدرچین – 

تراکم 

بیش از اندازه در قفس یا این که این که سالن بلدرچین برهان 

پرهای 

کدر و ظاهر نا مناسب بلدرچین ها: پرهای روشن یکنواخت و کامل بخش اعظم وقت ها یک عدد از علامت های بدن درستی است . برای تعیین بلدرچین های فراهم ی تخم گذاری عمده اوقات وضعیت پرهای آنان در لحاظ گرفته می شود . 


استدلال 

پوشش 

نامرغوب عموماً موردها ذیل است: ۱- 

کم 

آب بودن و خاصیت شکنندگی پرها به برهان دمای دوچندان بسیار محیط پرورش ۲- 

تراکم 

بیش از حد در قفس یا این که در سیستم بستر ۳- بلدرچین های عصبی که نوک چینی نشده باشند . 


۴- 

شدت 

نور و روشنایی زیاد، اشعه ی بی واسطه خورشید، زیاد بودن ساعت ها نوردهی ۵- 

بیماری 

موی جود یا این که مریضی ناشی از انگل هایی مانند کرم ها و شپشک ها ۶- 

وجود 

معضل به عامل استرس ۷- 

پرورش 

بلدرچین در قفس نا مناسب ۸- نوع و نژاد بلدرچین ها: پرهای برخی از نژادهای بلدرچین به طور معمول دقیق بوده و می ریزند، این ریزش هیچ اثری بر روی تولید این بلدرچین ها ندارد . 


۹- بلدرچین هایی با ساخت زیاد، طبیعتاً مانند بلدرچین های قلیل ساخت پرهای کاملی ندارند . 


ضروری به تذکر می‌باشد که نیمچه ها در طول پرورش ۳ سطح ی تولک خفیف دارا هستند که پس از طی آنان استارت به تخم گذاری خواهند کرد . 

  • fa khte
  • ۰
  • ۰

اهمیت آب در صنعت مرغداری 

آب آشامیدنی از فاکتورهای مغذی و دارای اهمیت است که برای پرورش مطلوب و در دست تصاحب کردن حرارت بدن، ضرورت داشته و می بایست مدام در دسترس باشد . آب یکی از مواد متشکله تمام سلولها و بافت های حیوان می باشد و محیطی است برای انجام تمام فرآیندهای تن ، وجود آب برای فرآیندهای هضمی تأکیدا" حتمی می باشد . بعلاوه آب به عنوان یک عدد از اجزاء ترکیبات خون ، مواد غذایی را از یک نصیب تن به نصیب دیگر انتقال می دهد . آب در تهیه و تنظیم و تهیه و تنظیم درجه حرارت بدن نقش مهمی را بعهده دارااست . ماشین جوجه کشی

اهمیت آب به حدی می باشد که حیوانی که از آن محروم گردیده باشد پر سرعت تر از حیوانی که از تمام مواد غذایی دیگر محروم شده باشد می میرد . آب حداقل ۵۵ درصد وزن زنده مرغ و ۶۵ درصد وزن تخم مرغ و حدود ۸۵ درصد وزن بدن یک جوجه نو متولد گردیده را تشکیل می دهد . مقدارمصرف آب تحت تأثیر دمای محیط و فاکتورهای دیگر متغیراست . 

در تمام وقت ها ترجیح داده می شود که آب شیرین بسیار و منزه و خنک در دسترس مرغ باشد . در صورتیکه مرغها نتوانند تمام آب قضیه احتیاج خویش را بدست آورند ، آنها به به عبارتی نسبت غذا کمتری مصرف می نمایند .میانگین مصرف آب ۲ تا ۳ برابرمصرف خوراک می باشد . 

توجه داشته باشید که تأمین آب به میزان کافی برای ابقاء مصرف طعام بطور طبیعی ضروری می باشد . پرریزیهای جزئی در مرغهای تخمگذار غالبا" ممکن می باشد آرم آن باشد که مرغ بعضا تایم ها نتوانسته میباشد مقدار آب کافی مورد احتیاج خویش را برای بازه زمانی هنگامی کوتاهی بدست آورد( یک تا دو روز) . آب می بایست عاری از باکتریهای مضر، مواد جامد و یا این که این که شناور اضافی باشد . مواد محلول در آب ممکن میباشد اضافی بوده و ضرورت تغییر‌و تحول تحول فرمول غذا را سبب ساز گردند . در صورتیکه نمک محلول ( کلرورسدیم ) محتوی آب دوچندان باشد ضرورت دارد که در تهیه کردن سایر مواد جیره غذایی ، مقدار نمک آب موضوع توجه قرارگیرد.

 وجود نمک زیاد باعث Flushing ( آبکی شدن فضولات ) می گردد که منجر مرطوب شدن بستر می گردد .درمواردی که آب محتوی نیترات یا این که نیتریت دوچندان باشد موقعیت شدیدتری به وجود می آید . در پاره ای از بخشها کشور، آب های سطحی و چاههای کم عمق ممکن است محتوی مقادیر خطرناک نیترات ها و نیتریت ها باشند . اندازه ۱۰ قسمت در میلیون (PPM) به تیتر ماکزیمم حد مجاز مقدار ازت نیترات برای مصرف آدم درنظرگرفته گردیده می باشد . مقادیر فراوان ازت نیتراتی سمی بوده و مقادیر کمتر باعث ساز اختلال در جذب ویتامین A و مواد غذایی دیگر می گردد .دقت فرمائید آب آشامیدنی که حاوی ۵۰ نصیب در میلیون و یا این که این که بیشترازت نیتراتی باشد هیچگاه نباید مورد مصرف طیور قرار گیرد . در جهت بهداشتی نگهداشتن آبخوریها هر روز آن‌ها را منزه کنید تا از رشد کپک در آنان دوری گردد . در پایین ویژگی ها آب استاندارد قابل پذیرش ذکر گردیده می باشد . 

باکتری 

در 

بضاعت قابل قبول PH ۶ 

تا ۸ فلوراید ۲/۱ 

PPM نیتریت ۴/۰ 

نصیب در میلیون نیترات حداکثر 

۴۵ نصیب در میلیون (PPM) سولفات ۲۵۰ 

نصیب در میلیون آهن ۳/۰ 

قسمت در میلیون سختی کل ۱۸۰ قسمت در میلیون T .D .S 

ماکزیمم 

۱۵۰۰ نصیب در میلیون

  • fa khte
  • ۰
  • ۰

کارداران 

تاثیر گذار بر رنگ گوشت طیور 1 

- فاکتورهای قبلی از کشتار: در طول زمان رویش ، مرغدار سعی بر ایجاد پرنده ای با رویش مطلوب و بسط متمایز عضله داردگیاه و مزرعه می تواند بر روی بالاتر رفتن کیفیت کالا های گوشتی طیور موءثر باشد . رنگ اجزای بافت به طور قابل توجهی ذیل تاثیر فاکتورهایی مانند جیره غذایی و موقعیت محیطی قرار می گیرد همچنین نحوه انتقال طیور و طریق تکان اتومبیل ها قبلی از کشتار ممکن هست حیاتی باشد به وقتی که حیوان زیر تاثیر تنش هایی مانند سوزوسرما و گرما ، کم آبی ، تحریک و هیجان ، فقدان اکسیژن وغیره قرار می گیرد علاوه بر این که ساخت آن را تحت تاثیر قرار می دهد باعث ارتقا ترشح هورمون از بخش مرکزی و قشری غدد فوق کلیوی می شود این هورمون ها سبب تغییر تحول میزان گلیکوژن کبد می شوند تغییرات در سطح گلیکوژن عضله بر روی PH عضله اثر نهاده و ممکن میباشد کیفیت گوشت را پس از کشتار و درنهایت رنگ گوشت را تغییر‌و تحول دهد . ماشین جوجه کشی

استرس 

سرما و گرما: لاوری ، تاثیر تنش های گرمایی و سرمایی را بر روی گوشت قرمز و اثر آن بر روی رنگ گوشت را قبل ازکشتار موضوع آنالیز قرار داد استرس سرمایی منجر لرزش پرنده و کاهش گلیکوژن عضله می شود این کاهش گلیکوژن سبب ارتقاء PH در عضله می شود در نتیجه عضله برش داده شده تیره رنگ چشم می شود وقتی که خوک قبلی از کشتار به ناگهان در وضعیت محیطی سرد قرار می گیرد عضله تیره استارت به ساخت PH بالا می نمایند . استرس گرمایی باعث ارتقا پیدایش رنگ پریدگی عضله در خوک می شوند گرمای مضاعف بلافاصله گذشته از کشتار خوک باعث تحریک پرسرعت اندازه گلیکولیر بعد از آن از مرگ می شود و این منجر کاهش پرسرعت PH عضله و کاهش شدت رنگ عضله می شود همینطور گوشت به طور کلی از حیث ظرفیت نگهداری اب فقیر تر می شود مطالعات زیادی تاثیر سوزوسرما و گرما در گلیکولیر گوشت طیور و رنگ آن تاکید می کنند گزارش گردیده که عضله سپید بوقلمونی که در معرض استرس گرمایی قرار می گیرد در مقایسه با استرس سرمایی و رنگ پریده خیس می شود استرس سرمایی منجر طولانی خیس شدن عصر گلیکولیز آن گاه از مرگ می شود استرس سرمایی باعث تردتر شدن عضله می شود . 

رنگ اجزای بافت به طور قابل توجهی زیر تاثیر فاکتورهایی مانند جیره غذایی وشرایط محیطی قرار می گیرد . 

اثرات 

جیره غذایی : تحلیل و مطالعه لاوری بر روی گوشت قرمز‌رنگ وتاثیر منع طعام بر روی مرحله گلیکوژن عضله و در سود تاثیر آن بر روی رنگ گوشت طیور نشان می دهد که منع مصرف خوراک در دام گذشته ازکشتار به طور کلی سبب کاهش منابع گلیکوژن درعضله شده که به دنبال آن PH افزایش یافته و هنگام برش عضله تیره خیس چشم می شود . به عبارت دیگرتغذیه تا برهه زمانی کشتار منجر می شود که عضله از حیث مقدار گلیکوژن زیادتر شده و PH کمتر می شود کاهش PH عضله سبب کمرنگی یا پریده تر شدن رنگ عضله می شود ویسم – پیدرمن مشاهده کردند که استفاده از شکر درخوراکها ، 4-3 ساعت پیشین از کشتار سبب ساز ارتقاء مرحله گلیکوژن عضله و کمتر شدن PH گوشت می شود خوک هایی که پیشین از کشتار شکر به کار گیری کرده بودند در مقایسه با تیم شاهد از حیث رنگ گوشت یکنواختتر و کمرنگ خیس بودند درجوجه های گوشتی که از شکر به کار گیری کرده بودند مشاهده شدکه گوشت آن‌ها تردتر بوده ولی رنگ گوشت تغییری نکرد درگزارش نگوکا اشاره شد که جدا طعام د ربوقلمون ها 15 ساعت قبلی از کشتار سبب ساز می شود که PH عضله به طورقابل توجهی اکثر بوده البته رنگ به طور مفهوم داری ذیل تاثیر قرار نگرفت . وجود اندازه خیلی اندک نیتریت در گوشت طیور منجر تشکیل نیتروزومیوگلوبین گردیده و ایجاد رنگ صورتی در فراورده های طیور می کند فرونینگ و همکاران گزارش کردند که استفاده از نیترات در درون آب آَشامیدنی تاثیر برروی رنگ گوشت بوقلمون نگذاشت این مطالعات نشان می دهد که نیتریت مو جود درغذا ممکن می‌باشد نگرانی بیشتری را نسبت به نیتریت جانور درداخل آب آشامیدنی ساخت کند به کارگیری از غذای کپکی به باعث سندرم هموراژیک درعضله طیور می شود معضلات خون ریزی درجوجه های گوشتی درسن 4 تا 7 هفتگی دوچندان شایع می باشد مورتی و مائورر جیره های حاوی 3/0 و ppm 5 از مایکوتوکسین ها را درتغذیه جوجه های گوشتی استفاده کردند طیوری که از مایکوتوکسین تغذیه کرده بودند مبتلا هموراژی درعضلات سینه و ران شده و خروج خون از لاشه آنان کمتر بود براین اساس مایکوتوکسین های خوراکی ، در نقاط هموراژیک توزیع گردیده و در صورتی که این موقعیت باشوک غلط به طور همزمان شود ممکن میباشد مشکل ها مهمتری را به دنبال داشته باشد . 

استنشاق دود اگزوز درطول حمل ونقل می توند یک عدد از عواملی باشد که میزان رنگ صورتی جنازه را ارتقاء دهد گوشت پخته شده حاصله ازپرندگانی که در معرض دود اگزوز قرار گرفته بودند به لحاظ می برسد که ظاهری ناپخته و غیر مناسب برای اشتها باشد . 

اگرچه در این بررسی تاکید بیشتری بر روی رنگ بافت عضله طیوری خویش و هم رنگ پوست جوجه ها از مسایل اساسی قضیه ارزیابی می‌باشد در بعضا از بازارهای مصرف ایالات متحده آمریکا ، مشتریان رغبت بیشتری به مصرف جوجه های گوشتی پوست زرد دارا‌هستند . اکسی کاروتنوئیدهای جیره جهت تولید زردی پوست در پرنده حتمی می باشند منابع دارای اهمیت رنگدانه اکسی کاروتنویید مختلف بوده و از آن گزاره می توانایی به ذرت زرد ، کنجاله گلوتن ذرت ، برگ های گل مدام فصل بهار و طعام دهیدارته یونجه و اکسی کاروتنوئید سنتزی اشاره کرد برخی از فرآوری کنندگان مبلغی اضافی برای وجود رنگدانه مضاعف در پوست می دهند . 

شرایط 

گازی پرنده گذشته تا بازه زمانی کشتار : موقعیت گازها قبلی تا مقطع کشتار ممکن می‌باشد بر روی رنگ گوشت طیور موثر باشد دود اگزوز کامیون ها بر روی گیاهان و نیز طیور تاثیراتی دارد استنشاق دود اگزوز ایجاد می شود که دربردارنده اکسیدهای نیتروژن ومونواکسید کربن می باشد اکسید نیتریک ممکن میباشد با میوگلوبین واکنش داده و ایجاد نیتروزومیوگلوبین نماید در حالی که مونوکسیدکربن ممکن هست با میوگلوبین ترکیب شده و تشکیل میوگلوبین ، منوکسید کربن دهد هر یک از این کمپلکس های تولید شده مقابل حرارت پایدار بوده و در ارتفاع پخت نیز به صورت رنگ صورتی باقی می مانند استنشاق ذرات دود اگزوز قبلی و در دوران کشتار باعث می شود که به طور قابل توجهی قرمزی گوشت بوقلمون و جوجه های گوشتی ارتقاء یابد گوشت های پخته گردیده ازگوشت پرندگانی که درمعرض دود اگزوز قرار گرفته بودند دارنده شرایط دوچندان قرمزی درگوشت بودند گوشت تیره پخته گردیده حاصله از پرندگانی که درد معرض دود اگزوز قرار گرفته بودند به نظر می برسد که ظاهری ناپخته و نامناسب برای اشتها باشد . پژوهش ها دیگر بر روی حالت آشیانه ای طیور در طول عصر پرورش تاکید داراست و سطوح مختلف از گازهای آمونیاک ، دی اکسید کربن یا مونوکسید کربن از 7 روز قبلی تا مقطع کشتار موضوع ارزیابی قرار گرفته می باشد از در میان گازهای فوق فقط منوکسید کربن با مقادیر ppm 250 ، 550 ، 750 و 1000 می تواند باعث تغییر تحول رنگ شود در اثر وجود ppm 750 مونوکسید کربن میوگلوبین ، در عضله ران حداکثر خواهد شد درتمام سطح های مونو کسید کربن منجر ارتقا تیرگی و قرمزی گوشت درعضله های پخته نشده جوجه ها می شود رنگ گوشت سینه خام چندان تحت تاثیر سطوح مونوکسید کربن نمی باشد . 

حمل 

و نقل و دستکاری: تحقیقات قبل بر روی گوشت قرمز رنگ نشان اعطا کرد که کاهش اندازه گلیکوژن عضله در گذشته تا مدت کشتار سبب ساز افزایش PH شده و در نتیجه عضله برش داده گردیده تیره خیس می شود نگوکا و همکاری مشاهده کردند که تحریک بوقلمون ها گذشته تا بازه زمانی کشتار سبب ساز ارتقاء تیرگی و قرمزی رنگ گوشت می شود حمل و نقل استرس و ویرایش سبب ساز تغییر رنگ و ساخت مشکلاتی دراین مسئله می شود . 

تردی و نقصان رنگ در مدل های گوناگون کشتار موردمطالعه قرار گرفته است امروزه بخش اعظم کشتارگاه ها قبل از استارت کشتار با استفاده از شوک دهنده های الکتریکی سبب تسهیل درکشتار می شوند . 

- وضعیت کشتار وانجماد : بیهوشی 

و تردید طیور: عمده پژوهش ها انجام گردیده بر روی عدم تحرک و تحرک کمتر طیور تاقبل از کشتار تاکید می کند خط مش های کشتار انسانی خیس طیور در سال 1985 مانند پستانداران با استفاده از شوک طیور پیشین از کشتار وسپس کشتار و معاینه آن ذیل نظر USDA انجام شد این قانون برای همگی حیوانات اهلی به ویژه حیوان‌ها حلال گوشت تاکید داشته و انگیزه کاهش درد حیوان تا بازه زمانی خروج بی نقص خون بدن بوده میباشد اگر‌چه دراین ضابطه طیور را به صورت معلوم ذکر نکرده اند به طراوت در یک کنگره ای بر روی شیوه های کشتار منصفانه طیور به وسیله بشر اشاره شده میباشد . همچنین تردی و نقصان رنگ در مدل های مختلف کشتار موضوع مطالعه قرار گرفته هست امروزه بخش اعظم کشتارگاهها پیشین از شروع کشتار با به کارگیری از شوک دهنده های الکتریکی منجر تسهیل در کشتار می شوند به طور کلی در صنعت طیور ازیک حمام دربردارنده آب نمک برای تماس الکتریکی به کار گیری می شود شوک الکتریکی به بازه 14 تا 37 ثانیه در حوزه‌ زیر خیس از محل برش باولتاژ 20 تا 120 ولت AC تا DC و شدت جریان 20 تا 150 میلی آمپر به ازای هر پرنده ودرمدت 2 تا 11 ثانیه استفاده می شود دست‌کم دامنه ولتاژ از 30 تا 60 ولت و 20 تا 45 میلی آمپر به ازای هرپرنده بوده و حداکثر ولتاژ برای شوک اکثر وقت ها بیش از 150 ولت و 100 میلی آمپر به ازای هر پرنده می باشد . ولتاژ پاین منجر دست‌کم شدن زمان خون‌ریزی و وضعیت هموراژیکی درعضله می شود کارگران اروپایی پیشنهاد می کنند که استعمال از شوک با ولتاژ بالا از بینش بشردوستانه مطلوب بوده و سبب لرزش قلب ، ایست قلبی و مرگ سرعت بالا می شود اگرچه جریان با ولتاژ بالا ممکن می باشد باعث ارتقاء خون ریزی شود اما معضلاتی هم به هم پا دارد رویکرد های پیشنهادی دیگر شامل ضربه شدید ، پیچش گردنی ، شوک با میکروویو و کشتار باگازها می باشد از راه و روش های فوق فقط شوک و کشتار باگاز امیدوار کننده میباشد دی اکسید کربن برای کشتار طیورازمدل گازی از سال 1985 در USA به تیتر یک عدد از منش های منصفانه به کار گیری می شود اگر‌چه دانمارک گاهی با co2 اقدام به کشتار خوک ها کرده است درتحقیقات قبلی کوتولا وهمکاران اشاره گردیده بود که به کارگیری از co2 در کشتار پرندگان در مقایسه با شوک الکتریکی به علت تحرک و تکاپوی کمتر پرنده باعث خون ریزی خوب تر پرنده می شود اگر چه به تازگی استعمال از آن سبب ساز مشکلاتی درکیفیت گوشت مصرفی می شود همچنین برخی دانشندان معتقدند که کشتار با co2 انسانی تر از روشهای دیگر است روش مذکور باعث می شود که خون بدن حیوان خوب تر تخلیه شده و شکستگی استخوان ها کمتر شود علاوه بر co2 گاز آرگون برای جوجه های گوشتی موثرتر می باشد امروزه بر روی بیهوشی باگازها تاکید بیشتری می شود چون برخی پژوهشگران معتقدند که طیوری که ذیل تاثیر گاز co2 بیهوش می شوند برای مصارف انسانی مطلوب خیس است بیهوشی با دی اکسید کربن باعث خروج اکثر خون پرنده ، کاهش خون ریزی دربافت سینه و ران و کاهش شکستگی استخوان ها نسبت به رویکرد بیهوشی با الکتریسته می شود گاز co2 مانند گاز آرگن بر طیور موثراست هر چند بیهوشی با گاز co2 سبب ساز می شود که رنگ گوشت سینه دچار اختلال نشود البته در این مورد نگرانی دیگری نیزوجود داردبه طوری که بیهوشی با دی اکسید کربن منجر ساخت فازهای می شود در طول فاز حیوان فاقد صدابوده و در سطح پر و بال ها خویش را برهم می‌زند و در سطح نفس عمیق و منظم درحیوان مشاهده گردیده که باعث بیهوشی پرندگان می شود برخی فراوری کنندگان در ایالات متحده به برهان جنبه های مثبت گاز co2 از این منش استفاده می کنند . 

ولتاژ ذیل سبب ساز دست کم شدن بازه زمانی خون ریزی و وضعیت هموراژیکی درعضله می شودکارگران اروپایی سفارش می کنند که به کارگیری از شوک با ولتاژ بالا از نگرش انسان از صمیم قلب مناسب بوده و منجر لرزش قلب و ایست قلبی و مرگ سریع می شود . 

سرد 

کردن ( خنک کردن ) گوشت طیور : گزارش گردیده هست که آب سرد بر روی رنگ عضله طیور اثر گذار میباشد ممکن هست که نیترات به هم پا آب سرد وجود داشته باشد اگر‌چه که نیترات به تنهایی نمی توند سبب تغییر رنگ شود به طوری که تبدیل نیترات به نیتریت به وسیله میکروارگانیسم این فعالیت را ممکن می سازد در پژوهشی مشخص شد که ppm 1 از نیتریت درغذای بوقلمون ها سبب تولید رنگ صورتی می شود میکروارگانیسم های جانور درگوشت بوقلمون منجر می شوند که ppm 100 نیترات به ppm 5/2 نیتریت آنگاه از 40 سکو سانتی گراد تبدیل شود در بعضا ازمناطق ایالات متحده آمریکا منابع آبی‌رنگ وجود دارااست که مقدار نیترات آن مضاعف بالا بوده و از 20 تا ppm 25 نیز فراتر می رود درواقع بعضی از فرآوری کنندگان گزارش کردند که خلل ها مربوط به رنگ طیور که ناشی از منابع آب باشد نادر و کمیاب می‌باشد تاثیر خنک کردن به یاری یخ در دور و بر جنازه و هوای سرد بر روی تراکم رنگدانه نیز و رنگ گوشت طیور قضیه مقایسه قرار گرفت میزان رنگدانه میوگلوبین و هموگلوبین درجوجه های گوشتی به وسیله این منش سردکردن پایین تاثیر قرار نگرفت هر چند میزان سیتوکروم C به طور چشم گیری در ماهیچه ها سینه ، ران و سنگدان در راه و روش هوای سرد افزایش می یابد تراکم سیتوکروم c در ماهیچه‌ها پایین تاثیر هوای سرد 2 برابر هنگامی می‌باشد که ماهیچه ها پایین تاثیر آب سرد قرار می گیرند پایداری رنگدانه ها درگرما می تواند درگسترش شکل رنگ گوشت دخیل باشد کورنیش و فرونینگ گزارش کردند که سیتوکروم C میزان اتواکسیداسیون میوگلوبین و هموگلوبین را به طورمعنی داری کاهش می دهد سیتوکروم c ممکن است به تیتر یک فاکتور کاهنده میوگلوبین عمل کند درایالات متحده اکثر از سرمای یخ در اطراف لاشه به کار گیری می نمایند البته ممکن می باشد صنعت به سوی خنک سازی هوا جنبش کند . 

فرآوری 

و ذخیره افزودنی ها و PH: چیره پژوهش ها بر روی اثر افزودنی ها ی گوناگون روی رنگ غیر ارگانیک در فرآورده های گوشتی متمرکز شده می‌باشد مطالعات زیادی نشان داد که بعضا رنگدانه ها نیز در پیش‌روی حرارت مقاوم می باشند با افزودن سدیم اریتوربیت و کاهش PH ، دناتوره شدن افزایش می یابد و این دناتوره شدن درمورد میوگلوبین گوشت بوقلمون اتفاق می افتد هیتیدین ، سیتیین ، میتونین یا دیگر زنجیره های جانبی از پروتئین های محلول شده و مشتقات ممکن میباشد تشکیل کمپلکس نیز داده و منجر به رنگ صورتی درگوشت پخته گردیده شود از فسفات و نمک به طورمعمول در بخش اعظمی از فراورده های گوشتی طیور به مراد بهبود حالت باند شدن و کشیده شدن پروتئین های میوفیبریلی استعمال می شود نمک سبب می شود که پایداری میوگلوبین و هموگلوبین درمقابل حرارت کاهش یافته درحالی که سبب ساز ارتقا پایداری سیتوکروم C در برابر حرارت می شود سدیم تری پلی فسفات باعث ارتقا زودهنگام پایداری میوگلوبین در برابر حرارت می شود اگر چه اضافه کردن سدیم تری پلی فسفات سبب ساز کاهش پایداری ستیوکروم در برابرحرارت می شود . 

به کارگیری از CO2 درکشتار پرنده ها درمقایسه با شوک الکتریکی به علت تحرک وتکاپوی کمتر پرنده باعث خون ریزی خوبتر پرنده می شود هر چند به تازگی استفاده از آن باعث مشکلاتی در کیفیت گوشت مصرفی می شود . 

فرونینگ و همیاران مشاهده کردند که اسپری کردن آلبومین کم آب گردیده تخم مرغ در PH با دامنه 7 تا 8 سبب ارتقا رنگ صورتی درگوشت بوقلمون ها می شود افزودن آلبومین کم آب سبب می شود که 2/0 تا 3/0 واحد PH فراوان گردیده که این اندازه برای بالا بردن پایداری رنگ میوگلوبین کافیست و به دنبال آن رنگ صورتی پایداری ایجاد می شود تغییررنگ صورتی درگوشت بوقلمون با اضافه کردن 3 درصد شیر کم آب انجام می شود دراثرواکنش اکسیداسیون – احیا ازتشکیل کمپلکس در بین پروتئین های دناتوره گردیده هم دوری می شود پژوهشگران مشاهده کردند که افزودن 2 درصد سدیم لاکتات وپخت دردمای 74 درجه سانتی گراد باعث حذف رنگ می شود . 

رتبه 

حرارت (نقطه پایانی پخت ): برای تخریب پاتوژن ها در تمام جنس های گوشتی طیور به توصیه USDA دستکم دمای 2/71 درجه سانتی گراد اضطراری میباشد به طوری که دراین حرارت آب فرآورده ای پخته گردیده به طور نرمال مراقبت می شود زمان و درجه حرارت فاکتورهای مهم در تعیین مقدار رنگدانه دناتوره نشده درگوشت پخته گردیده می‌باشد تحقیقات نشان می دهد که پخت در زیردرجه حرارت 71 سکو سانتی گراد منجر افزایش رنگ صورتی می شوددرحالت ارگانیک رتبه حرارت نهایی بایستی بیش از 71 سکو باشد هرچه زمان ذخیره فرآورده ها کوتاه شود قرمزی رنگ بیشتر می شود . 

محیط 

و حالت پخت : در صورتی که گوشت بوقلمون در آون هایی با تهویه ضعیف پخته شود رنگ سطحی آن تغییر می کند دراثر خروج گاز منوکسید کربن یا این که اکسید نیتریک رنگ صورتی ظواهر می شود و تغییرات رنگ صرفا در تراز فرنگی گوشت مهم بوده و به تغییراتی که درون عضله ها رخ می‌گیرد توجهی نمی شود آمونیاک از گازهایی می باشد که در سالن های رویش یا در سیستم های خنک کننده در اثر عمل بعضی باکتری ها ساخت می شود قرارگرفتن گوشت خوک در معرض آمونیاک قبلی از پخت نشان داد که در صورت پخت گوشت خوک در دمای 80 مرتبه سانتیگراد رنگ صورتی ظواهر می شود پژوهش ها قبلی نشان می دهد که درگوشت جوجه هایی که در معرض آمونیاک بودند بعد از کشتار ونیز بعد از پخت رنگ صورتی ارتقاء نمی یابد اکنون آن که این مسائل نیاز به مطالعات بیشتری دارااست .میکروارگانیسم ها ممکن می‌باشد منجر کاهش شرایط درگوشت و به دنبال ان تولید رنگ صورتی شوند در موقعیت آزمایشگاهی فاستمن وهمکاران اعلام کردند که سویه سودو موناس فلورسنت باعث تبدیل رنگدانه قرمز به مت میوگلوبین می شود تغییر تحول رنگ بستگی به جمعیت باکتری ها دارد این نشان می دهد که باکتری سودوموناس در طیور به تیتر یک ارگانیسم مخرب عادی در جنازه طیور می باشد . 

جداکردن 

گوشت از استخوان به روش مکانیکی : جداکردن گوشت از استخوان درطیور به فیس مکانیکی منجر آزاد شدن هم و محتویات لیپید می شود در سه بازه از مراحل جداسازی اندازه نیز ارتقا می یابد که تمامی این موارد درافزایش مقدار نیز متغیربوده و بستگی به سن طیور نسبت استخوان به گوشت ، شیوه جداسازی استخوان ، ، میزان پوست ، دناتوره شدن پروتئین دارد در طول فرایند جداسازی استخوان ، اکسیژن با میوگلوبین گوشت ترکیب و اکسی میوگلوبین تشکیل می شود اکسی میوگلوبین جانور در تراز گوشت در اثر اکسید شدن به مت میوگلوبین تبدیل و آن گاه در جنس ها رنگ قهوه ای نامطلوبی ساخت می شود در طول دوران ذخیره سازی که دما از 30 تا 10 رتبه سانتی گراد کاهش می یابد اکسیداسیون نیز کاهش می یابد میزان اکسیداسیون در حرارت پایین 15- رتبه سانتی گرادشناخته گردیده و میزان ثابت آن برای نیز در حرارت 30 رتبه سانتی گراد 047/0 ساعت می باشد . 

فرآوری 

شبه سوریمی : Surimi در ابتدا درکشور ژاپن پدیدار شدو آن به پروتئین های میوفیبریلی ماهی که شسته می شوند اشاره دارااست فرآیند شستشو منجر حذف مقادیری رنگدانه نیز و چربی و پروتئین های میوفیبریلی می شود در این فرآیند رنگ اکثر اوقات سفیده بوده و ژلاتین و مشخصات بلند شدن دارددر ایالات متحده این روند به جز ماهی به آنالوگ های ماهی مانند خرچنگ نیز اطلاق می شود به طراوت این مراحل در مساله جداسازی استخوان ازگوشت طیور به رویه مکانیکی بخش اعظم مسئله توجه قرار گرفته هست با رویش بازار اجرای دیگر ماهی مانند پشت ، گردن واسکلت تن نیز برای پروسه جداسازی استخوان از گوشت استعمال می شود . 

خلاصه 

و نتیجه: مشکلات و نقایض رنگ طیور به یکسری عامل بستگی داراست برای در دست گرفتن نقص‌ رنگ غیر طبیعی روشهای گوناگونی وجود دارد با این وجود کنترل شرایط قبل از کشتار ومرحله فرآوری بسیارمهم می‌باشد . 

  • fa khte
  • ۰
  • ۰

نقش آب در پرورش شتر مرغ 

او‌لین توجه انسان به شترمرغ و محصول ها وابسته به آن در حدود ۷۵۰۰ سال پیش تصور می گردد . در مصر قدیم از پرهای شترمرغ به تیتر علامت عدالت و از تخم آن در مصارف دارویی سود می جستند . 

صحرانشین های آفریقایی پوسته تخم شترمرغ را به عنوان ظرف حمل و حفظ آب جهت مصارف انسانی به عمل می گیرند که مصداق آن تمبر سازمان پست مرز و بوم آفریقایی زامبیا می باشد . از میانه ده سال ۱۸۰۰ میلادی مدارک پرورش شترمرغ و جوجه کشی از آن در شرایط اسارت به تصویب رسیده هست . این پرنده در راسته سینه پهن ها Ratitae طبقه بندی می شود . ماشین جوجه کشی

علت نامگذاری این مجموعه از پرنده ها عدم وجود تیغه بلند استخوان Sternum در ناحیه ی سینه می باشد . از  همین رو ماهیچه ها پروازی حوزه‌ ی سینه بسیار محاسبه رفته و قلیل حجم می باشد . در اکنون حاضر مطرح ترین پرنده زنده بر روی کره ی خاکی است . این پرنده اندک و بیش علفخوار هست و مواد غذایی با فیبر بالا (سلولزی ) در تغذیه آن نقش مهمی بازی می نماید . اما در حیات وحش از پستانداران و خزندگان کوچک و حشره‌ها هم تغذیه می نماید . 

این پرنده می تواند دوران مدت به نسبت طولانی فارغ از آب ادامه حیات دهد . علت آن را تا حدودی وامدار وجود غدد نمکی در بینی آن می دانند . غدد نمکی معمولاً درپرنده های دریایی و خزندگان مشاهده می شود که کارش جذب نمک و مواد سمی جان دار در خون (و بالطبع مایع فی مابین بافتی ) به صورت فعال و دفع آن به بیرون از بدن مو جود زنده است . این عمل موجب می گردد که پرنده نیاز کمتری به آشامیدن آب جهت دفع مواد سمی بدنش داشته باشد . 

اما این پرنده به نوشیدن آب و استحمام با آب و حتی شنا در آن علاقه دارااست اما درصورت عدم دسترسی به آب (در موقعیت طبیعی حیات وحش ) ، همانند شتر می تواند تشنگی را به خوبی تحمل نماید . آشامیدن این پرنده به رخ گشوده و بسته کردن متواتر منقار تحت و ساخت حالت پمپاژ جهت به داخل کشیدن آب صورت می گیرد . متعاقب آب پرنده گردن بلندش را فرم S درآورده و آب را به سمت معده جهت دهی می کند . 

میزان مصرف آب روزانه بسته به موقعیت آب و هوایی ( دما و رطوبت ) و گونه تغذیه می تواند گوناگون باشد . ولی به تیتر یک میزان ، در موقعیت گرمای دوچندان و رطوبت ناچیز به طور میانگین هر پرنده بالغ بر ۱۲ لیتر آب قابل شرب نیاز دارااست . 

در رشد جوجه معمولاً اولی وعده (اندکی قبل از خوراک ) در سن ۲ یا این که ۳ روزگی مقدمه می کنند . در روزهای نخستین جهت دقت جوجه ها به نوشیدن آب ، هر چند ساعت یکبار بایستی به باطن آبخوریها انگشت زد و آب را به صدا درآورد تا جوجه ها توجه به آشامیدن کنند . 

حتی گاهی توجه گردیده می‌باشد رنگ های خوراکی به آب افزوده شود تا پرنده علاقه بیشتری نشان دهد . اما می بایست توجه داشت در هفته ی اولیه رشد مصرف آب اضافی موجب اسهال می شود و لذا می بایست محدودیت آب رعایت شود . به ازای هر سه دانخوری یک آبخوری موضوع نیاز است . 

به عنوان یک معیار کلی ، میزان آب مورد نیاز جوجه ها ۲ تا ۳ برابر میزان غذای مصرفی روزمره خواهد بود . دمای مناسب آب آشامیدنی فی مابین ۲۱ تا ۳۲ رتبه سانتیگراد هست . در شرایطی که دمای آب کمتر یا اکثر از مقادیر ذکر گردیده باشد و یا این که مزه و بوی غیرمناسب داشته باشد ، پرنده میل کمتری به آشامیدن داشته و به دنبال کاهش مصرف آب ، کاهش مصرف خوراک و کارایی هضم و جذب پرنده بروز خواهد کرد . بین ۷۵ تا ۸۰ درصد وزن بدن پرنده به عالم آمده آب می‌باشد که در بازه زمانی بلوغ به ۷۰ ـ ۷۵ درصد می رسد . چنانچه محرومیت از آب برای مقطع طولانی ادامه یابد و در حد ۱۰ درصد آب تن از دست برود ، پرنده در گیر اختلال شدید می شود و اگر این پروسه ادامه یابد و ۲۰ درصد آب تن از دست برود پرنده خواهد مرد . 

کیفیت آب آشامیدنی مصرفی پرنده را در حد جوجه گوشتی در حیث می گیرند . 

آب می بایست از دو جنبه میکروبی و شیمیایی مسئله تحلیل قرار گیرد . طعم بد آب یا حضور مواد شیمیایی زیان آور از جمله سموم می تواند سالم پرنده را به مخاطره بیاندازد . در بحث در اختیار گرفتن کیفیت آب به موردها تحت بایستی اعتنا شود . مشقت کل آب که شامل همگی مواد معدنی محلول مو جود در آب هست و حداکثر تا ۵۰۰۰ قسمت در میلیون ( ppm ) قابل تحمل می‌باشد . اما این به شرطی میباشد که برخی از مواد محلول جان دار ، بر طعم و بوی آب تاثیر نا مناسب شدیدی ساخت نکنند که موجب عدم مصرف مطلوب آب شود . از این رو بعضی مواقع به عدد ppm ۳۰۰۰ اکتفا می شود . 

سولفات ها دسته ی دیگری از مواد معدنی می‌باشند که معمولاً به رخ ادغام با منیزیم ، سدیم یا این که کلسیم می باشند . در بیشتر مواقع اثر اسهال زایی داشته و حداکثر قابل پذیرش آن ( ppm ( ۵۰۰ است . از دیگر مواد قابل نظارت آهن می باشد .معمولاً حضور ترکیبات آهن با غلظت های بالاتر از ppb۳۰۰) ۰/۳ppm ) به رنگ آب قهوه ای (زنگ زدگی ) می دهد و طعم خاصی ساخت می کند . شتر مرغ به نسبت پرنده های دیگر نسبت به مصرف آهن اساسی خیس بوده و تحمل پاره ای در مصرف آن داراست . چه بسا حضور فراوان ترکیبات آهن دار با جذب و متابولیسم فسفر تداخل می کند . کمبود فسفر نیز در رویش استخوانی پرنده تداخل نموده و ممکن هست عوارض راشیتیسم ساخت نماید و نیز به گوشت مزه جگر مثل می دهد . 

در مجموع می بایست میزان ppm ۰/۳ را به عنوان حداکثر آهن جانور در آب در نظر گرفت . کلریدها در واقع نمک شور کننده ی آب بوده و به آن مزه شوری می دهند . اکثراً باسدیم یاور بوده و تا سطح ۵۰ppmـ ۱۰۰ مطلوب خیس می باشند . اما بایستی مقدار نمک جیره را با مرحله کلرید جانور در آب به تعادل رساند . حضور فسفات در آب می تواند نماد ی آلودگی منشا آب با فاضلاب و زنگ خطری بر حضور باکتریایی مضر باشد . از ترکیبات نیتروژنه نظیر نیترات ها در کودهای شیمیایی استفاده بسیار می شود . حضور این ماده به مقادیر بسیار می تواند ادله بر نشست منابع آلوده به آب موضوع به کارگیری باشد . در اثر تجزیه این مخلوط به وسیله باکتریها چه در محفظه بیرون از بدن چه باطن بدن ( روده ها ) ماده سمی تریژیت تولید می شود . از عوارض ایجاد گردیده متعاقب مصرف طولانی نیترات ها ، علائمی شبیه فقدان ویتامین A و ضعف سیستم ایمنی هست . میزان حداکثر نیترات در آب ppm ـ ۵۰-۱۰۰ هست . 

بخش اعظمی از مواقع حضور سولفید هیدروژن موجب بوی بد آب می شود . مقدار خیلی ناچیز این ماده چه بسا ppm ۱ هم بوی بد تولید می نماید و در ترکیب با آهن رسوبات تیره و روغنی ایجاد می نماید . با افزودن هیپوکلرید به آب می توان گوگرد آن را آرد نمود تا بوی آب از در میان برود . 

اسیدیته یا PH آب نیز دارنده اهمیت هست . چنانچه آب اسیدی باشد موجب خورندگی و زنگ زدگی در لوازم فلزی ( مانند پمپ آب ، مخازن ، لوله ها و . . . می شود .چنانچه آب قلیایی باشد میکروارگانیسم ها تحریک به رشد دشه و جرم گرفتگی مضاعف خواهد شد . PH مناسب را در بین ۷/۵ ـ ۶/۸ در حیث می گیرند . 

انواع حشره کش و علف کش و فلزات سنگین (مانند سرب ، جیوه ) هم از عوامل آلاینده آب آشامیدنی می‌باشند که در آب مناسب نباید حضور داشته باشند . در زمینه آلودگی میکروبی آب ، میکروارگانیسم های متعددی مطرح می شوند . از گزاره ویروس ها ، باکتریها ، قارچها ، تک یاخته ها ، تخم انگلها . 

مقدار کل باکتری جان دار در آب بایستی کمتر از ۱۰۰ پرگنه در هر ۱۰۰ سی سی آب باشد . تعداد باکتری کلی فرم هم بایستی کمتر از ۵۰ پرگنه باشد . 

برخی از باکتریها از جمله اشرشیا کلی و یا سالمونلا نباید وجود داشته باشند در مجموع در بیشتر مواقع غربال کردن و کلر زدن مناسب به آب می بضاعت و توان آبی‌رنگ مناسب برای مصرف آماده نمود . دقت شود که آب فرآوری شده به دقت محاسبه شود . 

  • fa khte