ماشین جوجه کشی

  • ۰
  • ۰


فواید اجزای تن قرقاول

گوشت آن بسیار لطیف، سریع‏الهضم، تولیدکننده خون، مقوى هوش، رافع فراموشى و وسواس خصوصاً درصورتی که ۳ روز متوالى کباب آن خورده شود

ماشین جوجه کشی
چکاندن زهره و خون آن در دیده جهت داخل شدن آب در دیده
انفیه زهره آن جهت رفع نسیان، وسواس، خیالات واهى
مالیدن سرگین آن جهت معالجه لک ‏هاى سپید تن و تصحیح بشره زنان باردار
خاکستر مالامال آن سیاه‏ کننده موی ولى زود سپید مى‏گردد
ساییدن استخوان بسیار ساییده گردیده آن جهت تسکین آسیب‏ ها
تالار رویش قرقاول

تالار های رشد قرقاول به دو چهره تالار پوشیده و تالار توری یا این که فنسی میباشد که هر شیوه تکنیک خویش را دارااست چه برای جوجه کشی و چه برای عصر تخم گذاری بستر رشد بایستی حتی‌المقدور رمز پوشیده و دارنده کف بتنی باشد. ولی برای جوجه‌ها یا این که گله‌های محدود، کف چوبی هم مطلوب به حیث میرسد که متضمن قوانینی نظیر کیفیت چوب و فواصل نظافت کف آن میباشد. در صورتیکه که پیش از این در بستر، ماکیانی از قبیل مرغ یا این که بوقلمون حفظ می‌شده‌است، می بایست تماما کف بستر را از هرگونه مواد ضایعاتی و کود زدوده و گندزدایی نمود.
به هر اکنون بعداز هر نوبت رویش بایستی تالار را تمییز و ضدعفونی نموده و تعدادی روزی پیشین از جایگزین جوجه های تازه، دمای آن را به حد مناسب رسانده و بستر را کم آب و فارغ از رطوبت نگه داشت. چون بستر تر یا این که مرطوب مقدمه شیوع بیماری‌هایی نظیر کوکسدیوز بوده که معالجه آن چندان آسان وجود ندارد.

منابع گرمازا سالنهای رویش قرقاول

مامان تصنعی برای جوجه‌های ۱ تا ۳۰ روزه می‌قدرت از منابع گرمازا نظیر چراغ یا این که هیترهای معلق بهره برد. مثلا از چراغ‌های حرارتی ۲۵۰ وات می‌قدرت برای ۲۵۰ جوجه استفاده کرد. البته مورد ایده‌آل این میباشد که از چراغ‌های حرارتی پشت جیوه‌ای قرمز رنگ بهره برد. چون از مزیت‌هایی همانند مصرف نادر‌خیس برق (۶۰ وات)، نوروروشنایی قرمز‌رنگ (ضد قارچ و باکتری) و همینطور گرمای بیش‌خیس برخوردار‌است.
مقاله پیشنهادی:
۱۴ قدم برای فعال سازی کارواش خود کار
به‌خواسته تهیه مسافت منابع گرمازا تا کف تالار، می بایست موقعیت جوجه‌ها را باز بینی نمود، به گونه ای که در صورتی جوجه‌ها در پایین مبداء حرارتی تجمع کرده‌اند، بایستی مسافت را کاهش‌ (ارتقاء دما) و در حالتی که که به حریم متفرق گردیده‌اند، مسافت را ارتقا بخشید (کاهش دما).
در اکثر موردها ایرادات ناشی از سوزوسرما میباشد، ولی بایستی اعتنا داشت که گرمای بیش تر از حد موجب بی آبی عضله ها جوجه‌ها و مرگ زودرس آنها می‌شود. در فیس به کار گیری از چراغ حرارتی می بایست در لحاظ داشت در حالتی‌که هر کدام از چراغ‌ها سوخته باشد یا این که اتصالی در مدار آن ها ساخت گردد، سبب ساز به افت دما می‌شود که در مواقع بحرانی جوجه‌ها روی هم ریخته و درصدی از تلفات ناشی از خفگی را به دنبال خواهد داشت.
 

  • ۹۸/۰۷/۲۸
  • fa khte

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی