ماشین جوجه کشی

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

معرفی طوطی ماکائو-آرا (Macaw) معرفی طوطی ماکائو-آرا (Macaw) طوطی ماکائو ( رای ها ) یکی از ۱۷ جور باقی مانده از نسل پرنده ها بزرگ، هست . طوطی ماکائو در عالم به macaws و رای ها شناخته می شود . زیستگاه آرا، جنگل های گرمسیری در نیمکره غربی از مکزیک تا برزیل را مشتمل بر می شود . امروزه طوطی ماکائوی کوبایی ( Ara tricolor، آرای سه رنگ )، صرفا جور از طوطی های ماکائو میباشد که متاسفانه نسل این مدل طوطی در حیات وحش، منقرض گردیده و تنها تعداد بسیار محدودی در تراز جهان به تیتر حیوان خانگی در منازل حفظ می شوند . 


طوطی های ماکائو پرندگان با شکوهی می باشند و می توانند یک معاش طولانی سرشار از صلح با انسان داشته باشند . در حالتی که دوران زمان متعددی را صرف یادگیری در موضوع طوطی ها کرده اید و تصمیم گرفته اید که از یک طوطی ماکائو محافظت کنید، گام بعدی تمرکز شما بر روی یک مدل از این جور خواهد بود . رای ها از پرندگان متنوع دنیا میباشد . شما می توانید در اندازه ها و رنگ های متنوع، طوطی دلخواه خویش را تعیین فرمایید . زمانی که یک گونه را گزینش کردید، تن صحت و شخصیت های پرنده ها را تحلیل نمائید و به دنبال پرورش دهندگان یا این که مغازه های حیوان خانگی ( پتشاپ ) با موقعیت تمیز و انسانی باشید . 

ماشین جوجه کشی

طوطی 

ماکائوی آبی‌رنگ رنگ و طلایی رنگ طوطی ماکائوی آبی‌رنگ و طلایی رنگ به نسبت دیگر دسته ها، از بها ذیل تر و جمعیت بالاتری برخوردار میباشد . آن‌ها یک عدد از پهناور ترین اعضای خانواده ماکائو می باشند و می توانند ۳۰ تا ۳۶ اینچ (۷۶ تا ۹۱ .۵ سانتیمتر)، از نوک منقار تا دم پرورش کنند . مدل آبی‌رنگ و طلایی طوطی ماکائو به طور کلی سازگار، بازیگوش و اجتماعی هستند، اما مثل همگی ماکائو ها، نیاز به محافظت در مرحله بالایی از حفظ می باشند و همچنین نیاز متعددی به توجه دارا‌هستند . گرچه ماکائوی آبی و طلایی نسبت به بقیه طوطی های ماکائو، قیمت ذیل تری دارند، با این اکنون برای خرید پرنده سالم، باید هزینه قابل توجهی را بپردازید . 


ماکائوی 

بال و پر و مالامال سبز ماکائوی پر و بال سبز، نسبت به بقیه دسته ها آرام خیس و حفظ آسان تری را دارد . آن‌ها جثه و اندام بزرگتری به نسبت طوطی ماکائوی آبی و طلایی دارا هستند . برای مراقبت از ماکائوی پر و بال سبز، نیاز به فضای بزرگتری دارید . به کارگیری از یک اتاق فارغ از نقص به تیتر محیط به جای قفس برای طوطی ماکائوی پر و بال و مالامال سبز و دیگر گونه های طوطی گران قدر ترجیح داده می شود . ماکائوی پر و بال و پر سبز لبریز راز و صدا است . خوب تر می‌باشد برای پیشگیری از اعتراض همسایگان و اعضای خانه، فقط از یک طوطی مراقبت فرمایید .


ماکائوی 

اسکارلت (Scarlet Macaw) در شرای تجربه حفظ از پرنده، به خصوص طوطی را دارید، برای نگهداری، ماکائوی اسکارلت (Scarlet Macaw) را انتخاب فرمایید . ماکائوی اسکارلت نسبت به سایر نوع ها، رفتار و خوی مهاجم داشته و دیگر حیوان ها خانگی را تحمل نمی کند . در مواقعی هم اخلاق و رفتار و اخلاق تعرضآمیز خویش را به کودک ها نیز گشترش می دهد . در نگهداری از یک طوطی ماکائوی اسکارلت، شما نیاز به تجربه مراقبت حیوان ها خانگی، پرنده ها و طوطی های گرانقدر خواهید داشت . اسکارلت های ناچیز سن در در فی مابین بشر ها به بدنامی مشهور می باشند . طوطی اسکارلت دارای منقار قدرتمندی هست که می تواند یک دسته جارو را با یک ضربه دو تکه نماید . در حالتی که به رخ درست و اصولی زمان های آموزشی را نگذرانده باشد، همینطور به استدلال سن پایین تر، روحیه تعرضآمیز آن‌ها هنوز آهسته نگرفته و کنترل نشده است، این اقتدار منقار در اینصورت ممکن می باشد برای اعضای خانواده، دردساز و خلل آفرین باشد . 


ماکائوی 

شانه قرمز یا این که هانس ( Hahn’s Macaw) ماکائوی شانه قرمز رنگ یا این که هانس ( Hahn’s Macaw)، و دیگر مدل های ماکائو که جثه کوچکتری دارند، از محبوبیت بیشتری در در فی مابین دوست داران حیوان ها خانگی برخوردار می باشند . طول طوطی ماکائوی شانه قرمز ۱۲ تا ۱۴ اینچ (حدود ۳۰ تا ۳۵ سانتیمتر) است . همین مسئله منجر ساز گردیده موضوع اقبال خانواده های بخش اعظم قرار بگیرند . مثل نوع های دیگر طوطی، آن ها مستعد پرخاشگری و کندن لبریز و بال و پر های خویش میباشند . داشتن فضای بیشتر، اسباب و اثاث بازی ها و مجال های کشف غذا (مانند مخفی کردن غذا در محدوده فضای نگهداری طوطی ) به پرهیز از ایگونه مساله رفتاری امداد می کند . . 


طوطی 

  • fa khte
  • ۰
  • ۰

الف ) آلرژی های نژادی و وراثت : در وراثت در بین سویه مادری و پدری والد مادری ارتباط بیشتری جود دارد . 

ب) عامل ها محیطی : عمده محققین تنوع زیاد در میزان وقوع sds را به اختلاف ودبیریتی و تغذیه ای نسبت میدهند و کارداران محیطی زیادی از قبیل صدا ، تراکم ، تنش حرارتی یا این که اثرات متقابل را در وقوع آن دخیل میدانند . میزان تلفات حاصل از sds در دی ماه بیشینه و کمینه ی دما و در تیر ماه زیر ترین حد قرار داراست و ارتقاء وقوع تلفات در ماههای سرد سال گزارش شده هست . 

ج) نوروفروغ : رژیم های نوری در صنعت جوجه گوشتی دلیل محیطی مضاعف ویژه ای است و اثر بسیار شدیدی روی تلاش می‌گذارد . آزمایشات نشان عر که شدت دوچندان نور وقوع sds را افزایش می دهد ، اما اختلاف تلفات در ظلمت و نوروفروغ شدید در همگی تحقیقات یکسان نبوده است . به هر حال نتایج بخش اعظم پژوهش ها نشان وارد میکنند که برنامه نوردهی شدت این بیماری را کاهش می دهد . البته نقش نوروفروغ در بیماری زایی sds شناخته نشده میباشد . همچنین بالا بودن مرحله ملاتونین خون این عرضه را ارتقاء می‌دهد . 

د) تغذیه : عواملی چون سرعت رویش ،پروتئین های جیره ، چربی ها ، دانه غلات ، ویتامیت ها ، مواد معدنی و حبه کردن خوراک ، روی وقوع sds موثرند . مطابق آزمایشات انجام گردیده کمیت و کیفیت پروتئین جیره در کاهش سکته نقش داراست . ولی این نتایج اثبات نیستند به عنوان مثال فقط در بعضی موردها مصرف روغن گیاهی نسبت به حیوانی وقوع سکته را کاهش مدهد . همچنین مصرف بسیار گندم .و ذرت قلیل در جیره سکته را افزایش می‌دهد . حبه کردن با بخار و فشار حساسیت به سکته را زیاد می‌کند مصرف زیاد پروتئین هم ابتلا به این سندرم را ارتقا می‌دهد . و افزودن استیل سالسیلیک اسید به جیره کل تلفات را کاهش می دهد . ولی بر روی وقوع سکته اثری ندارد . بیشتر کردن بتا- هیدروکسی – بتامتیل بوتیرات به رژیم مصرفی این عارضه را کم میکند . تجویز 62/ گرم بیکربنات پتاسیم به ازای هر مرغ در آب آشامیدنی به برهه زمانی سه روز تلفات را کاهش می دهد و ادغام 6/3 کیلوگرم از آن در هر تن غذا تلفات را تا سطح قابل قبولی ناچیز کمیکند و این احتمالا به علت تاثیر غیر بدون واسطه نمک زید جیره بر وقوع آسیت باشد روشن میباشد که سندرم مرگ ناگهانی در اثر سرعت فراوان پرورش به واسطه بعضا تغییرات متابولیسم و به خصوص تعادل اسید و باز تن چهره می دهد . این سندرم را با تغییردر تغذیه و یا رئیس که موجب کاهش رشد میشود میتوان ریشه کن نمود . 

ه) محدودیت غذایی و سرعت پرورش : تحقیقا نشان داده که محدودیت غذایی با کم کردن سرعت رشد وقوع سکته را کاهش می دهد . همچنین افزایش پروتئین در جیره اتدای عصر با کاهش تنش فشار روی سیستم قلب و عروق ،تلفات اولیه دوره را قلیل می‌کند . معمولا مرغ های درشت خیس اکثر مبتلا سکته می شوند . ماشین جوجه کشی

ی) اثر بعضی ویتامین ها در سکته : بر پایه پاره ای مطالعات در میان میزان بیوتین غذا و سکته قلبی پرنده ها رابطه ای وجود داراست . معمولا اندازه بیوتین جانور در کبد جوجه های تلف شده کمتر از مقدار بیوتین کبد جوجه های سلامت هست . کمبود بیتین در جیره های که دارنده چربی بالا هستند خطر مرگ ناگهانی را کاهش می‌دهد و علت آن تغییر در سنتز پروستاگلاندین می‌باشد که در ناهمخوانی با کار قلب می‌باشد . کاهش پروستاگلاندین در بافت قلب یار با فقدان بیوتین دیده می‌گردد از این رو به کار گیری از بیوتین تا حدودی منجر پیشگیری از این سندرم می گردد . اندازه پیشنهاد شده بیوتین در جیره غذایی 300 تا 400 پیپی بی هست که مراتب فراتر از حدی می باشد که در جیره های عادی مسئله استفاده قرار می گیرد . علاوه بر بیوتین ، طولانی تر نمودن 3 گرم تیامین و 5 گرم پیریدوکسین در هر بدن غدا سبب ساز بهبود بنیه طیور و کاهش تلفات سنرم مرگ ناگهانی در گله میگردد . 

  • fa khte
  • ۰
  • ۰

چکیده 

تغییرات دما، مصرف خوراک، افزایش وزن بدن، خصوصیت های لاشه و سیستم ایمنی حیوان را تحت تاثیر قرار میدهد، استرس گرمایی موجب کاهش غلظت سرم و ارتقاء کبدی ویتامین هایی E،C،A و مواد معدنی مانند آهن، روی، سلنیوم و کروم می گردد . استرس گرمایی موجب افزایش دفع مواد معدنی و کاهش سرعت ماندگاری کلسیم، آهن، پتاسیم، سدیم و روی در جوجه های گوشتی می‌شود . زمانی که دمای محفظه و رطوبت نسبی بخش اعظم از حد طبیعی رود بضاعت کلی پرنده کاهش پیدا می‌کند که این پدیده منجر به تغییرات فیزیولوژیکی در تن حیوان میشود . گلوتامات پراکسیداز نقش تهیه و تنظیم کننده پراهمیتی در جواب حیوانات به وضعیت استرس زا است و این پاسخ هنگامی موثر خواهد بود که کوفاکتورهایی مانند سلنیوم پراکسیداز، مس، روی و منگنز در دسترس باشند .رویکرد های مدیریتی بخش اعظمی جهت رویا رویی با استرس گرمایی وجود داراست که از آن گزاره میتوان به نقش تغذیه درست حیوان و گنجاندن ویتامین های آنتی اکسیدان کننده و مواد معدنی مانند تکمیل کننده روی در جیره آن ها اشاره نمود . روی به عنوان عنصری حتمی جهت عملکرد مناسب پرنده و تقویت سیستم ایمنی آن شناخته شده می‌باشد . انگیزه از این مطلب مروری توجه به نقش آنتی اکسیدانی روی در طیوران مواجه با استرس گرمایی و شیوه های مدیریتی صحیح جهت رویا رویی با اثرات ضرر بار آن می‌باشد . 


تنش 

گرمایی مرغ طیور تنش 

گرمایی مرغ طیور 

مقدمه 

روی جهت تلاش متابولیکی و فعالیت سیصد آنزیم در بدن واجب است و از اساسی ترین ویژگی روی خواص آنتی اکسیدانی آن می‌باشد و نبود آن در جیره غذایی موجب ارتقاء ضرر و زیان اکسیداسون غشا سلول به برهان وجود رادیکال های آزاد می گردد گرچه مکانیسمی که به چه شکل روی عمل آنتی اکسیدانی را انجام می دهد هنوز ناشناخته باقیمانده می باشد البته نقش آنتی اکسیدان کنندگی آن تماما مشهود می باشد . روی همینطور در سنتز مت آلانتیئونین و سنتز پروتین غنی از سیستین نقش داراست . 


فقدان ماشین جوجه کشی

روی کمبود روی موجب کاهش اشتها و کاهش در سرعت رویش حیوان میگردد مطالعات نشان داده می‌باشد رویان هایی که با نبود روی مواجه بودند دارای اسکلت بدنی غیر ارگانیک می باشند همینطور فقدان این عنصر موجب کاهش سطح هورمون رویش و کاهش در فاکتور رشد شبه انسولین –I و کاهش در تلاش گیرنده هورمون پرورش و پروتین متصل یه هورمون پرورش می شود و علامتها نبود آن دربرگیرنده ورم در پاها و کاهش پردرآوری است آنالیز مالامال یک ابزار دقیق جهت تخمین ذخیره مواد معدنی نظیر روی در بدن می‌باشد رشد و ذخیره مطلوب مینرال ها در پلاسما و بافتها نشان دهنده پاسخ معتبر و قابل اطمینانی از زیست فراهمی مینرال ها در جیره و شیوه پردرآوری حیوان هست . نیاز روی جوجه های گوشتی ممکن می‌باشد گوناگون و متعدد باشد نبود روی شاید به عامل اختلال در تشکیل شیلومیکرون ها موجب نقص‌ در جذب ویتامین های محلول در چربی مثل ویتامین های E و A میگردد . در مطالعه ای که بر بلدرچین های در معرض استرس گرمایی انجام گردیده می باشد نشان داده شد که مواد معدنی آنتی اکسیدان کننده مانند روی موجب کاهش اثرات زیان آور بر بلدرچین شده می‌باشد . منابع روی آلی ممکن می باشد نسبت به منابع روی غیر آلی برای جوجه های گوشتی عمده در دسترس باشد، در مطالعه دیگری که بر بلدرچین انجام گردیده است نشان داده شد که سولفات روی موجب ارتقا کیفیت لاشه حیوان تحت شرایط گرمایی می‌شود و روی به میزان ۳۰ میلی گرم بر کیلوگرم در پاسخ عملکردی بلدرچین جهت مواجه با استرس گرمایی مقدار مطلوبی می‌باشد . ادوارد در سال ۱۹۹۴ گزارش کرد که حدودا ۳۰-۱۵ میلی گرم بر کیلوگرم از مکمل روی موجب افزایش در سرعت رشد جوجه ها ی گوشتی می‌شود . پیترسون نیز در سال ۲۰۰۴ اثرات سولفات روی را بر کارایی رشد نظارت و کاهش کل نیتروژن مدفوع را مشاهده کردند در تیمارهایی که روی وجود داشت کاهش در نیتروژن کود ماکیان مشاهده شد اما اکسید روی را به عنوان منشا مناسب تری از روی جهت جلوگیری از کاهش نیتروژن اتمسفر معرفی نمود . روی یکی از اجزای دارای اهمیت آنزیم انهیدرازکربنیک می‌باشد که جهت آماده کردن کربنات در طی تشکیل پوسته تخم مرغ واجب هست . مطالعات نشان داده می باشد که ۸۰ میلی گرم بر کیلوگرم از روی به صورت روی- متیونین موجب ترقی در وزن تخم مرغ و کاهش در نقص پوسته در مرغ های مواجه گردیده با موقعیت استرس گرمایی می‌شود . 

  • fa khte