ماشین جوجه کشی

  • ۰
  • ۰


رعایت بهداشت و پرهیز از بیماری ها
رعایت بهداشت محیطی و به کار گیری از مواد غذایی سلامت و جدید، شستشوی مداوم ظروف دانخوری و آبخوری، تمیز کاری هفتگی دور و اطراف، استعمال از مولتی ویتامین ها و واکسن های موردنیاز جوجه ها تاثیر متعددی در ارتقا کیفیت پرورش و کاهش شدید تلفات آن ها خواهد داشت. بدین ترتیب رعایت موارد ذیل تماما ضروری خواهند بود:

الف- تا جای قابلیت و امکان از ورود موجودات موذی و پرنده های وحشی به درون تالار پرهیز نمایید. سیمانکاری کف و دیوارهای تالار تاثیر متعددی درین عمل خواهد داشت.

ماشین جوجه کشی

ب- از هم طعام شدن جوجه ها با گربه ها و پرنده های وحشی نظیر گنجشک، کلاغ ،کبوتر و … دوری کنید.

ج- به مراد اخذ ویتامین D، آن ها روزمره ۲ ساعت در خارج از تالار محافظت نمایید.

د- کف تالار را بی تردید به خاک اره بپوشانید تا از تر و لزج شدن کف دوری شود، همینطور به مراد کم آب شدن کف از رشته های تهویه قدرتمند استعمال نمایید. این قابلیت از بروز بیماری کوکسیدیوز نیز دوری خواهد کرد.

ه- قطعاً کف تالار را به طور هفتگی منزه فرمایید و از پوشال هایی نو به کار گیری فرمایید.

و- دانخوری و آبخوری ها را روزمره شستشو دهید و همواره از جیره غذایی جدید و تندرست استعمال نمایید.

ز- تراکم محیطی جوجه ها را رعایت نمایید و از متراکم شدن زیاد آنان دوری کنید.

ک- در آب‌شرب آنان بی تردید از مولتی ویتامین به کار گیری فرمایید.

ل- با مشورت کردن یک دامپزشک دارای اعتبار، واکسن های موردنیاز را در طول‌های مقرر تزریق فرمایید

م- هنگام ورود به تالار بی تردیدً از جامه فعالیت و چکمه به کار گیری نمایید و گذشته از ورود پاها و دستان خویش را ضدعفونی نمائید.

سود گیری و توده بندی : 
غذا دان پیش دان استارتر اما به صورت کرامبل گردیده تا 1 ماه برای جوجه تغذیه قابل قبولی به حساب آورده می شود .


کرامبل

این طعام می بایست دارنده کوکسیدیواستات باشد . این ماده سبب ساخت ایمنی در قبال بیماری هایی مانند اسهال خونی میگردد . نزدیک به بعداز 40 روز میتوانید پلت را به رژیم غذایی جوجه خویش بیشتر نمایید .وقتی که جوجه ها به سن 18 هفته ای رسیدند بایستی سطح پروتئین غذای آنان کاهش یابد . نزدیک به 15 درصد باشد.

جیره مذکور در هر دو چهره پلت گردیده یا این که آردی قابل به کارگیری هست که پلت گردیده آن سفارش میشود . همت فرمائید غذای جوجه ها در‌این زمان قابل انعطاف و یه خرده تر باشد . دقت نمائید که در‌این‌حالت‌ خوراک زود هم می ترشد .

یکی از دیگر از عامل ها مهم در تغذیه جوجه (feed-the-chickens) یک روزه این هست که از روز نخستین رویش بایستی سنگ ریزه در مشت جوجه قرار بگیرد . سنگ ریزه عاملی می‌باشد که سبب ساز کار سنگدان طیور گردیده و عمل هضم را بهتر به انجام می‌رساند .

تمامی این می‌دانیم آب در معاش انسانها نقش فارغ از جایگزینی داراست این مورد در تغذیه جوجه ها هم جدا نیست . جوجه ها برای کامل شدن کردن فعالیت هضم به آب نیاز دارا هستند . مطلقاً دقت شود که روزی دو یا این که سه توشه آب برای جوجه ها بایستی عوض شود ؛ زیرا ممکن هست به جهت تماس با مواد آلوده و کثیف و فضولات آلوده و کثیف گردیده باشد .
 

  • ۹۸/۰۷/۰۹
  • fa khte

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی