ماشین جوجه کشی

  • ۰
  • ۰

گلوتن گندم پودری کرم رنگ با PH حدود ۸/۵ الی ۴/۶ است . از گلوتن گندم در صنعت های نانوائی به خصوص در تولید نانهای فانتزی به طور وسیعی استعمال می شود . همچنین در صنایع ماکارونی، تهیه و تنظیم سوسیس و کالباس، در تنظیم غذای بچه و همچنین در صنعت چسب سازی به کار می رود . کشورهای توسعه یافته از گلوتن گندم به عنوان پوشش حفاظتی تخم مرغ استعمال می نمایند . گلوتن گندم به تیتر بیوپلیمر جایگزینی برای پلیمرهای سنتزی در صنعت به کارگیری می شود . 

ماشین جوجه کشی

در غذای ماهی به عنوان پلت چسبان از گلوتن گندم استفاده می شود . گلوتن گندم معمولاً دربردارنده ۸۰ ۷۵ درصد پروتئین، رطوبت آن حداکثر ۸ درصد، مقدار خاکستر در‌حد صفر و کمترین اندازه فیبرخام را دارد . اندازه جذب آب آن دست‌کم ۱۷۰ درصد می باشد . پروتئین های حیاتی گلوتن گندم، گلوتنین وپرولامین هست . گلوتن گندم علاوه بر این که منشاء پروتئینی مناسبی به شمار می رود، منشا قابل قبولی از اسیدآمینه ها، مخصوصاً اسیدآمینه های گوگرددار و گوگرد معدنی هم می باشد . کمبود اسیدآمینه های گوگرددار خلل بیشتر در تغذیه طیور می باشد . 

وبستردرسال ۱۹۸۴ بیان کرد که توازن اسید آمینه ها در گلوتن گندم دوچندان مطلوب میباشد و علاوه بر این سبب خوشخوراکی طعام گردیده و نسبت به بقیه موادغذائی دارای کمترین عامل ها ضدتغذیه ای می باشد . هگرو فرناندودرسال ۱۹۹۷ گزارش کردند که جوجه ها نسبت به ویسکوزیته در هفته اولیه معاش خود بسیار حساس میباشند و بالابودن ویسکوزیته روده باعث به کاهش کار آنزیم ها و جذب کمتر مواد مغذی می گردد . 

همچنین افزایش ویسکوزیته و تولید چسبندگی منجر کاهش سرعت عبور محتویات دستگاه گوارش می شود، در نتیجه مواد غذائی بازه بیشتری در روده می مانند و همین دلیل سبب کاهش مصرف غذا و در نتیجه کاهش رشد می گردد . از گلوتن گندم به عنوان مرجع مناسب پروتئینی در تغذیه آبزیان (قزل آلا و میگو) هم استعمال گردیده می باشد . 

انگیزه از انجام این تست تعیین قیمت غذائی گلوتن گندم و تأثیر به کار گیری از آن بر توان تولیدی جوجه های گوشتی می باشد .در این پژوهش قیمت غذائی گلوتن گندم و تاثیر آن بر بضاعت و توان تولیدی جوجه های گوشتی نظارت شد . آزمایش با ۵ جیره غذائی انجام شد . 

جیره های آزمایشی شامل: ۱) 

جیره شاهد فاقد گلوتن گندم، ۲) 

جیره دربردارنده ۵/۲ درصد گلوتن گندم، ۳) 

جیره حاوی ۵ درصد گلوتن گندم، ۴) 

جیره حاوی ۵/۷ درصد گلوتن گندم، ۵) جیره دربردارنده ۱۰ درصد گلوتن گندم . جیره های آزمایشی از لحاظ انرژی و پروتئین یکسان بودند و برای ۳ زمان آغازین، رشد و آخرین تهیه و تنظیم شدند . مدت آزمایش ۴۹ روز بود . برای تهیه جیره های آزمایشی انرژی قابل سوخت و ساز اصلاح شده برای ازت و ترکیبات شیمیائی (پروتئین، اسیدآمینه ها و…) گلوتن گندم اندازه گیری شد . 

نتایج حاصل از ازمایش نشان اعطا کرد که ارتقا وزن بدن جوجه هائی که جیره شاهد و جیره دربردارنده ۵/۲ و ۵ درصد گلوتن گندم مصرف کردند بیشترین بود . جیره های دربردارنده ۵/۲، ۵ و ۱۰ درصد گلوتن گندم بهترین ضریب تبدیل طعام را ایجاد کردند . اندازه طعام مصرفی در گروهی که از جیره ۵/۷ درصد گلوتن گندم تغذیه کرده بودند کمترین اندازه بود . 

درصد تلفات در در میان هیچکدام از گروهها تفاوت معنا داری نداشتند . کمترین هزینه طعام برای تولید یک کیلوگرم وزن زنده در گروههایی که با ۵ و ۵/۲ درصد گلوتن گندم تغذیه شدند به دست آمد . درصد سینه گروههائی که با جیره شاهد، ۵/۲ و ۵ درصد گلوتن گندم تغذیه شدند بیشترین مقدار بود و درصد ران، بالها و کبد فی مابین گروهها تفاوت مفهوم داری نداشت . درصد چربی محوطه بطنی در گروهی که با جیره ۵/۷ درصد گلوتن گندم تغذیه شدند بیشترین مقدار بود . 

  • ۹۸/۰۲/۲۵
  • fa khte

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی