ماشین جوجه کشی

  • ۰
  • ۰

اهمیت آب در صنعت مرغداری 

آب آشامیدنی از فاکتورهای مغذی و دارای اهمیت است که برای پرورش مطلوب و در دست تصاحب کردن حرارت بدن، ضرورت داشته و می بایست مدام در دسترس باشد . آب یکی از مواد متشکله تمام سلولها و بافت های حیوان می باشد و محیطی است برای انجام تمام فرآیندهای تن ، وجود آب برای فرآیندهای هضمی تأکیدا" حتمی می باشد . بعلاوه آب به عنوان یک عدد از اجزاء ترکیبات خون ، مواد غذایی را از یک نصیب تن به نصیب دیگر انتقال می دهد . آب در تهیه و تنظیم و تهیه و تنظیم درجه حرارت بدن نقش مهمی را بعهده دارااست . ماشین جوجه کشی

اهمیت آب به حدی می باشد که حیوانی که از آن محروم گردیده باشد پر سرعت تر از حیوانی که از تمام مواد غذایی دیگر محروم شده باشد می میرد . آب حداقل ۵۵ درصد وزن زنده مرغ و ۶۵ درصد وزن تخم مرغ و حدود ۸۵ درصد وزن بدن یک جوجه نو متولد گردیده را تشکیل می دهد . مقدارمصرف آب تحت تأثیر دمای محیط و فاکتورهای دیگر متغیراست . 

در تمام وقت ها ترجیح داده می شود که آب شیرین بسیار و منزه و خنک در دسترس مرغ باشد . در صورتیکه مرغها نتوانند تمام آب قضیه احتیاج خویش را بدست آورند ، آنها به به عبارتی نسبت غذا کمتری مصرف می نمایند .میانگین مصرف آب ۲ تا ۳ برابرمصرف خوراک می باشد . 

توجه داشته باشید که تأمین آب به میزان کافی برای ابقاء مصرف طعام بطور طبیعی ضروری می باشد . پرریزیهای جزئی در مرغهای تخمگذار غالبا" ممکن می باشد آرم آن باشد که مرغ بعضا تایم ها نتوانسته میباشد مقدار آب کافی مورد احتیاج خویش را برای بازه زمانی هنگامی کوتاهی بدست آورد( یک تا دو روز) . آب می بایست عاری از باکتریهای مضر، مواد جامد و یا این که این که شناور اضافی باشد . مواد محلول در آب ممکن میباشد اضافی بوده و ضرورت تغییر‌و تحول تحول فرمول غذا را سبب ساز گردند . در صورتیکه نمک محلول ( کلرورسدیم ) محتوی آب دوچندان باشد ضرورت دارد که در تهیه کردن سایر مواد جیره غذایی ، مقدار نمک آب موضوع توجه قرارگیرد.

 وجود نمک زیاد باعث Flushing ( آبکی شدن فضولات ) می گردد که منجر مرطوب شدن بستر می گردد .درمواردی که آب محتوی نیترات یا این که نیتریت دوچندان باشد موقعیت شدیدتری به وجود می آید . در پاره ای از بخشها کشور، آب های سطحی و چاههای کم عمق ممکن است محتوی مقادیر خطرناک نیترات ها و نیتریت ها باشند . اندازه ۱۰ قسمت در میلیون (PPM) به تیتر ماکزیمم حد مجاز مقدار ازت نیترات برای مصرف آدم درنظرگرفته گردیده می باشد . مقادیر فراوان ازت نیتراتی سمی بوده و مقادیر کمتر باعث ساز اختلال در جذب ویتامین A و مواد غذایی دیگر می گردد .دقت فرمائید آب آشامیدنی که حاوی ۵۰ نصیب در میلیون و یا این که این که بیشترازت نیتراتی باشد هیچگاه نباید مورد مصرف طیور قرار گیرد . در جهت بهداشتی نگهداشتن آبخوریها هر روز آن‌ها را منزه کنید تا از رشد کپک در آنان دوری گردد . در پایین ویژگی ها آب استاندارد قابل پذیرش ذکر گردیده می باشد . 

باکتری 

در 

بضاعت قابل قبول PH ۶ 

تا ۸ فلوراید ۲/۱ 

PPM نیتریت ۴/۰ 

نصیب در میلیون نیترات حداکثر 

۴۵ نصیب در میلیون (PPM) سولفات ۲۵۰ 

نصیب در میلیون آهن ۳/۰ 

قسمت در میلیون سختی کل ۱۸۰ قسمت در میلیون T .D .S 

ماکزیمم 

۱۵۰۰ نصیب در میلیون

  • ۹۸/۰۲/۱۱
  • fa khte

ماشین جوجه کشی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی