ماشین جوجه کشی

  • ۰
  • ۰

الف ) آلرژی های نژادی و وراثت : در وراثت در بین سویه مادری و پدری والد مادری ارتباط بیشتری جود دارد . 

ب) عامل ها محیطی : عمده محققین تنوع زیاد در میزان وقوع sds را به اختلاف ودبیریتی و تغذیه ای نسبت میدهند و کارداران محیطی زیادی از قبیل صدا ، تراکم ، تنش حرارتی یا این که اثرات متقابل را در وقوع آن دخیل میدانند . میزان تلفات حاصل از sds در دی ماه بیشینه و کمینه ی دما و در تیر ماه زیر ترین حد قرار داراست و ارتقاء وقوع تلفات در ماههای سرد سال گزارش شده هست . 

ج) نوروفروغ : رژیم های نوری در صنعت جوجه گوشتی دلیل محیطی مضاعف ویژه ای است و اثر بسیار شدیدی روی تلاش می‌گذارد . آزمایشات نشان عر که شدت دوچندان نور وقوع sds را افزایش می دهد ، اما اختلاف تلفات در ظلمت و نوروفروغ شدید در همگی تحقیقات یکسان نبوده است . به هر حال نتایج بخش اعظم پژوهش ها نشان وارد میکنند که برنامه نوردهی شدت این بیماری را کاهش می دهد . البته نقش نوروفروغ در بیماری زایی sds شناخته نشده میباشد . همچنین بالا بودن مرحله ملاتونین خون این عرضه را ارتقاء می‌دهد . 

د) تغذیه : عواملی چون سرعت رویش ،پروتئین های جیره ، چربی ها ، دانه غلات ، ویتامیت ها ، مواد معدنی و حبه کردن خوراک ، روی وقوع sds موثرند . مطابق آزمایشات انجام گردیده کمیت و کیفیت پروتئین جیره در کاهش سکته نقش داراست . ولی این نتایج اثبات نیستند به عنوان مثال فقط در بعضی موردها مصرف روغن گیاهی نسبت به حیوانی وقوع سکته را کاهش مدهد . همچنین مصرف بسیار گندم .و ذرت قلیل در جیره سکته را افزایش می‌دهد . حبه کردن با بخار و فشار حساسیت به سکته را زیاد می‌کند مصرف زیاد پروتئین هم ابتلا به این سندرم را ارتقا می‌دهد . و افزودن استیل سالسیلیک اسید به جیره کل تلفات را کاهش می دهد . ولی بر روی وقوع سکته اثری ندارد . بیشتر کردن بتا- هیدروکسی – بتامتیل بوتیرات به رژیم مصرفی این عارضه را کم میکند . تجویز 62/ گرم بیکربنات پتاسیم به ازای هر مرغ در آب آشامیدنی به برهه زمانی سه روز تلفات را کاهش می دهد و ادغام 6/3 کیلوگرم از آن در هر تن غذا تلفات را تا سطح قابل قبولی ناچیز کمیکند و این احتمالا به علت تاثیر غیر بدون واسطه نمک زید جیره بر وقوع آسیت باشد روشن میباشد که سندرم مرگ ناگهانی در اثر سرعت فراوان پرورش به واسطه بعضا تغییرات متابولیسم و به خصوص تعادل اسید و باز تن چهره می دهد . این سندرم را با تغییردر تغذیه و یا رئیس که موجب کاهش رشد میشود میتوان ریشه کن نمود . 

ه) محدودیت غذایی و سرعت پرورش : تحقیقا نشان داده که محدودیت غذایی با کم کردن سرعت رشد وقوع سکته را کاهش می دهد . همچنین افزایش پروتئین در جیره اتدای عصر با کاهش تنش فشار روی سیستم قلب و عروق ،تلفات اولیه دوره را قلیل می‌کند . معمولا مرغ های درشت خیس اکثر مبتلا سکته می شوند . ماشین جوجه کشی

ی) اثر بعضی ویتامین ها در سکته : بر پایه پاره ای مطالعات در میان میزان بیوتین غذا و سکته قلبی پرنده ها رابطه ای وجود داراست . معمولا اندازه بیوتین جانور در کبد جوجه های تلف شده کمتر از مقدار بیوتین کبد جوجه های سلامت هست . کمبود بیتین در جیره های که دارنده چربی بالا هستند خطر مرگ ناگهانی را کاهش می‌دهد و علت آن تغییر در سنتز پروستاگلاندین می‌باشد که در ناهمخوانی با کار قلب می‌باشد . کاهش پروستاگلاندین در بافت قلب یار با فقدان بیوتین دیده می‌گردد از این رو به کار گیری از بیوتین تا حدودی منجر پیشگیری از این سندرم می گردد . اندازه پیشنهاد شده بیوتین در جیره غذایی 300 تا 400 پیپی بی هست که مراتب فراتر از حدی می باشد که در جیره های عادی مسئله استفاده قرار می گیرد . علاوه بر بیوتین ، طولانی تر نمودن 3 گرم تیامین و 5 گرم پیریدوکسین در هر بدن غدا سبب ساز بهبود بنیه طیور و کاهش تلفات سنرم مرگ ناگهانی در گله میگردد . 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی