ماشین جوجه کشی

  • ۰
  • ۰


این مسأله سبب گرمی بستر و وقار پرنده و نیز کاهش تلفات ناشی از عفونت گونی زرده خواهد شد. در سن سه ماهگی جوجه ها وزنی در میان 20 تا 30 کیلوگرم خواهند داشت. بعد از سن 3 ماهگی جوجه ها نسبتاً مقاوم بوده و تلفات کاهش می‌یابد. پس از سن 3 ماهگی بیش تر تلفات ناشی از مسائل فیزیکی می‌باشد. از سن سه ماهگی تا آخر یکسالگی (روزگار کشتار) جوجه ها در فضاهای محصور مراقبت میشوند. معمولاً به ازاء هر پرنده، دست کم 50 متر مربع فضای گردشگاه در چنگ قرار می‌گیرد. فضای سایبان برای هرپرنده نیز 5 متر مربع میباشد. بدین ترتیب بعد از سن سه ماهگی پرنده ها نیاز به تالار های بسته نخواهند داشت. پس از سن سه ماهگی پرنده ها به سوزوسرما و گرما بسیار مقاوم می باشند. پرندگانی که تحت عنوان مولد تعیین میگردند پس از سن یکسالگی از جیره های محافظت به کارگیری مینمایند.

ماشین جوجه کشی

تغذیه در جوجه های شترمرغ
تغذیه جوجه شترمرغها مورد ای بسیار مهم جهت مقدمه و تداوم رشدی خوب و اثر گذار می باشد که در دراز بازه قادر است بر روی آینده تولیدی طیوران نیز بسیار مفید باشد. در طی سه ماه اولیه، رویش، جوجه‌ها بسیار حساس بوده و درصد تلفات آن ها بیش تر از سنین دیگر هستند. برای به دست کم رساندن تلفات رعایت بی نقص بهداشت و تغذیه مطلوب و ظریف امری ضروری هست. برای دستیابی به راندمان بیشینه درخصوص غذا دهی طیوران می قدرت از رویه کارهائی بی آلایش بهره مند شد که به دنبال نوشته ی علمی به بعضا از آن‌ها اشاره می‌گردد:

استعمال از سنگریزه در غذا
به‌مراد خرد شدن طعام در سنگدان، شترمرغ نیاز به تکه‌های کوچک سنگریزه دارااست. تا وقتی‌که جوجه‌ها از روش گردش و چرا به چنین منابعی دست نیافته‌اند باید به غذای آن ها سنگریزه بیشتر گردد. سنگریزه‌ها باید نصف اندازه ناخن انگشت پرنده باشند. برای جوجه‌های نو متولد گردیده این اندازه درحد یک دانه برنج می‌باشد.
برخی از رویش‌دهندگان، سنگریزه یا این که ماسه چغل و وحشتناک را به‌طور آزاد در دست جوجه‌ها قرار ‌میدهند (شن و ماسه بایستی به طور کاملً کم آب باشد) و برخی دیگر به‌استدلال واهمه از انباشتگی معده یا این که روده حیوان قویاً این طریق را رد میکنند. آن‌ها بیش تر نمودن این مواد را به جیره ترجیح میدهند. ? تا ? سنگریزه کوچک برای هر جوجه در روز کافی به‌لحاظ می رسد. اما برخی منابع نیز سنگریزه را تنها بعداز سه هفتگی توصیه می‌نمایند. اعتنا داشته باشید که سنگ‌های صنعتی به‌ادله قابلیت بروز یبوست نبایستی گزینه به کارگیری قرار گیرند.

ویتامین‌ها
بیشتر نمودن ویتامین‌های محلول به آب شرب براساس راهبرد مصرفی کارگاه در دو تا سه هفته اولیه رشد جوجه برای ارتقا مقاومت در مقابل بیماری‌ها، سفارش میشود. بخش اعظمی از ویتامینها تاثیرات بی واسطه یا این که غیر بی واسطه در رویش و راندمان پرنده ها دارا‌هستند. به صورت نمونه در هنگام بروز استرسهای متفاوت از قبیل استرسهای گرمائی به کارگیری از ویتامین C میتواند تاثیرات بسیار خیر و خوبی در کاهش اینگونه تنشها داشته باشد.
خوراندن کود
فلورمیکروبی لازم جهت هضم میکروبی در روده نابینا و پهناور جوجه در او‌لین روزهای معاش صورت میگیرد. در حیات وحش این مراحل با بلعیدن مدفوع پدر و مادر به‌تیتر اولی طعام چهره می‌پذیرد. کود دربردارنده جمعیت باکتری‌های مایحتاج پرنده می‌باشد. بدین مراد بعضا از رویش‌دهندگان کود جدید پرنده ها بالغ را برای جوجه‌ها سفارش میکنند. اما خطر انتقال انگل‌های روده‌ای و دست اندرکاران بیماری‌زا به جوجه‌ها موجود هست (در برخی کشورها خوراندن کود ممنوع می‌باشد). دست‌کم برای دوری از انتقال انگل‌ها و عامل ها بیماری‌زای مختص شترمرغ، برخی از رویش‌دهندگان، کود جدید گاو را توصیه می کنند. این طرز آیتم دعوا بسیار بوده و بوسیله برخی از رشد‌دهندگان رد شده‌است.
در طی روزهای نخستین معاش، جوجه‌ها مدفوع خویش را می خورند که‌این دستور منجر بروز خطاها بهداشتی فوق‌الاشاره می‌گردد. برای خودداری از این خطرها، مدفوع باید مرتباً عده‌آوری گردد. در بعضا از مزارع ایالات متحده جوجه‌ها نخست روی توری‌های فلزی رویش مییابند تا مدفوع از دسترس آن‌ها بیرون گردد.
 

  • ۹۸/۰۶/۲۸
  • fa khte

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی