ماشین جوجه کشی

  • ۰
  • ۰


دستگاه جوجه کشی، ماشین جوجه درآوری یا این که انکوباتور به دستگاهی گفته می گردد که اوضاع مناسب برای بیرون شدن جوجه از تخم‌های نطفه دار را مهیا می‌نماید. در جوجه کشی طبیعی دما، رطوبت و چرخش تخم‌ها به وسیله مرغ مامان برای تخم‌های نطفه دار تأمین می گردد. البته در جوجه درآوری تصنعی دستگاه جوجه کشی این المان‌ها را تأمین و تهیه و تنظیم می‌نماید. در تولید دستگاه‌های جوجه کشی مدرن از فناوری‌هایی مانند هوش تصنعی و سنسورهای فوق حساس برای ارتقاء بازده جوجه کشی به کارگیری میشود.

ماشین جوجه کشی
محتویات
۱    حالت جوجه کشی تصنعی
۲    سبک‌ها و طریق‌ها
۳    طریق‌های جوجه‌کشی
۴    گونه های دستگاه جوجه کشی
۵    اسم‌های رایج
۶    قابلیت و امکان‌های دستگاه‌های جوجه کشی مدرن
۷    تاریخچه دستگاه جوجه‌کشی
۸    منابع
حالت جوجه کشی تصنعی و مصنوعی
مرغ مامان در حین کرچ یا این که خوابیدن بر روی تخم‌های نطفه دار شرایط ایده آل دما، رطوبت و اکسیژن رسانی را تأمین کرده و چرخش تخم‌ها را با به کارگیری از منقار خویش انجام میدهد. دستگاه جوجه کشی یا این که انکوباتور وظیفه تأمین این وضعیت را در جوجه کشی تصنعی و مصنوعی بر عهده دارااست. این وضعیت به طریق پایین می باشند:

دما: دمای مناسب برای جوجه کشی گونه های پرنده ها به شکل همگانی ۳۷٫۸ سکو سانتی گراد می‌باشد. دمای بالا یا این که زیر ازاین مقدار باعث به تلف شدن تخم‌های نطفه دار میگردد. دستگاه جوجه کشی با استعمال از هیتر دمای مناسب باطن دستگاه را تأمین مینماید.

رطوبت: رطوبت مناسب برای جوجه کشی میان ۵۵ تا ۶۵ درصد میباشد.

تهویه هوا و اکسیژن رسانی: اکسیژن ما یحتاج برای جنین از روش منافذ روی پوسته وارد تخم گردیده و گاز کربنیک از آن بیرون میگردد. مقدار اکسیژن مطلوب برای جوجه کشی میان ۱۰ تا ۲۰ درصد میباشد. به ازای یک درصد کاهش در غلظت اکسیژن ۵ درصد از بازده جوجه کشی کاهش میابد. همینطور در شرایطی که غلظت گاز کربنیک جانور در هوا به ۵ درصد رسد انجام جوجه کشی قابلیت و امکان‌پذیر وجود ندارد و جنین در درون تخم تلف میشود.

چرخش تخم‌ها: چرخاندن تخم‌ها برای نچسبیدن نطفه به پوسته تخم ضروری میباشد. در جوجه کشی طبیعی مرغ مامان معمولاً تخم‌ها را ۶ توشه در روز با به کار گیری از منقارش می‌چرخاند. دستگاه جوجه کشی نیز به همین منوال هر ۴ ساعت یک توشه تخم‌ها را به طریق بدون نقص چرخش می دهد.

سبک‌ها و شیوه‌ها
دستگاه‌های جوجه‌کشی امروزی الکتریکی بوسیله المنت‌های حرارتی گرم میشوند. حرارت تولید گردیده به وسیله المان‌های حرارتی به‌طور پیوسته بوسیلهٔ دماپا (ترموستات) در اختیار گرفتن می شود. ماشین‌های جوجه‌کشی را می‌اقتدار در یک منزلٔ مزرعه‌ای با تجهیزات رویش مرغ به کار گرفت؛ یا این که می‌قدرت آنها‌را در یک کلاس درس مشترک برای علم‌آموزان برای تماشأ باطن و تشکیل جوجه در یک تخم مرغ در هنگام هچ آنان برگزار کرد. برخی از ماشین‌های جوجه‌کشی صنعتی به اندازه‌ای وسیع می‌باشند که تا ۱۲۴٫۴۱۶ تخم مرغ را محافظت می‌نمایند. در حالی که بعضی از این ماشین‌های جوجه‌کشی صرفا می توانند تعداد یه خرده از تخم مرغ‌ها را محافظت نمایند.

ماشین جوجه‌کشی دستگاهی برای موقعیت محیطی مانند دما و رطوبت است که نیاز به در اختیار گرفتن دارااست. این دستگاه اکثر وقت ها برای رویش و کشت باکتری، هچ یا این که جوجه‌گیری تصنعی تخم مرغ‌ها یا این که تهیه نمودن شرایط ایده آل برای برخورد‌های شیمیایی یا این که بیولوژیکی استعمال میشود. دستگاهی میباشد که خیر فقط برای هچ تخم طیوران بلکه برای هچ تخم خزندگان نیز به کار گیری می گردد. این دستگاه همینطور اذن میدهد که جنین باطن تخم مرغ سوای نیاز به حضور مامان برای فراهم نمودن گرما، پرورش نمایند. جوجه‌های تخم مرغ‌ها بعداز حدود ۲۱ روز هچ میگردند اما سیرتکامل‌هایی دیگر از طیوران میباشند که ممکن میباشد روزگار کوتاه‌خیس یا این که طولانی تری برای هچ آنان نیاز باشد. یک دستگاه جوجه‌کشی می بایست قوی باشد که شایسته ترین فضا و حالت را برای تخم مرغ برای جوجه‌کشی تهیه و تنظیم نماید به جهت اینکه عواملی مانند دما، رطوبت و چرخیدن تخم مرغ‌ها تایم وقتی یگانه و مهمی دارا‌هستند و می بایست به صحت چرخانده شوند زیرا در واقع این دستگاه نقش مرغ مامان را در وضعیت طبیعی برای تخم مرغ‌ها بازی میکند. همینطور ماشین جوجه‌کشی با حذف تهدید‌ها فرنگی که می توانند در وضعیت طبیعی به تخم مرغ‌ها صدمه بزنند قابلیت و امکان ایجاد جوجه از تخم مرغها را مهیا می کند. انگیزه جوجه‌گیری امروزی ساخت تعداد متعددی از جوجه‌های یک روزهٔ حاذق یکنواخت می باشد. مرحلهٔ معاش جنینی از مرغ رابطه مستقیمی با همت و مقاومت شخصی جوجه‌ها پایین حالت مزرعه‌های متعدد داراست. این ممکن میباشد برای هچ سیرتکامل‌های دیگر پرنده ها در طول یکسان و در ماشین جوجه‌کشی یکسان واقعه بیفتد که‌این زمینه برای بالا بردن رویش طیوران خوب هست.
 

  • ۹۸/۰۶/۲۰
  • fa khte

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی