ماشین جوجه کشی

  • ۰
  • ۰

بیماری 

های شایع عروس هلندی (طوطی کاکل دار): 

۱ . 

تولک رفتن به طور کلی سرویس شما عزیزان عزیز پهنا می کنم که عروس هلندی (کوکاتیل) سالی یک توشه پرهای خود را از دست می دهد و پرهای جدید می سازد و در اصطلاح به آن تولک رفتن می گویند . این فرایند را نمی بضاعت و توان بیماری نامید اما ممکن می باشد به بیماری تبدیل شود . کوکاتیل هم مثل بخش اعظم طیوران در فصل فصل‌تابستان تولک می رود و پرهای با اهمیت خود را از دست می دهد که این قضیه امر طبیعی میباشد و هیچ جای نگرانی ندارد . وظیفه شما در این برهه زمانی تغذیه مناسب و در اختیار قرار دادن مواد معدنی و املاح موثر جهت پرسازی دوباره عروس هلندی می باشد . اعتنا داشته باشید، در حالتی که به این مسئله اهمیتی ندهید ممکن می‌باشد در اثر نبود مواد معدنی عروس هلندی ضعیف شه و مبتلا بیماری های دیگه بشه که معالجه را برای شما دشوار میکنه، پس لطفا این بازه زمانی را بدون شوخی بگیرید . 




۲ . 

ژیاردیا ژیاردیا به وسیله تک یاخته ای ایجاد می شود . علایم عفونت ژیاردیا شامل مدفوع شل و آبکی، کاهش وزن، از دست دادن پرها (به خصوص زیربال ها)، از دست دادن اشتها، و افسردگی می شود . این بیماری از شیوه مواد آلوده و کثیف و یا آب باقیمانده و کثیف سرایت می کند . شما با مشاهده این علایم می بایست به دامپزشک مراجعه کنید تا با تشخیص استارت به معالجه دارویی مناسب جهت رفع این عارضه نماید . در بعضا از پرندگان عفونت ژیاردیا می تواند مشکلات دیگراز قبیل: سندرم فلجی عروس هلندی را ساخت نماید که اغلب در برخی نژاد ها یار ژیاردیا بیماری انگلی منچر می‌شود . بیشترین علت آن فقدان ویتامین E و سلنیوم باشد . نشانه های آن نماید شدن چشمک زدن، ضعف عضله ها فک، هضم نامناسب، ایستادن ضعیف و پاها به اصطلاح ۱۸۰ سکو باز می شود و موجب افزایش مرگ جنین در تخم و کاهش باروری می شود . نکته خیلی دارای اهمیت اینه که در اندازه مصرف دارو که دامپزشک خدمتون تجویز می کنه رعایت فرمایید . خیلی از دوستان خوب دیدم با رعایت نکردن این زمینه جان پرندشون از دست دادن، چون نه فقط پرندشون درمانی نشد، بلکه به اجزای دیگر بدن عروس هلندی شون آسیب رسانده و سبب ساز مرگ اونا شدن . دوستان عزیز عزیز همت فرمایید از داروهای گیاهی برای معالجه پرندتون به کار گیری نمایید چرا که ممکن است داروهای شیمیایی اثرات جبران ناپذیری بر روی عروس هلندی شما بگذارد . 




۳ . 

ورم ملتحمه در عروس های هلندی ورم ملتحمه در نژادهای سفید یا آلبینو اکثر از نژادهای خاکستری چشم می شود . علایم آن دربرگیرنده التهاب پلک و ترشحات چشمی بدون علت آشکار، نمایان می شود . معالجه با پماد آنتی بیوتیک به طور موقت علامت ها را برطرف می سازد، ولی عود مجدد شایع می باشد . پرنده در گیر نباید در برنامه رشد تولیدمثل استعمال شود بدلیل اینکه اکثر وقت ها این بیماری ژنتیکی می باشد . 



ماشین جوجه کشی

۴ . 

کاندیدیازیس رشد دهندگان عروس هلندی بایدتوجه خاصی به این بیماری کنند . به برهان این‌که جوجه های برنا بخش اعظم مستعدابتلا به این بیماری می باشند . درصورتی که نبود ویتامین A در رژیم غذایی وجود داشته باشد، علایم این بیماری ظاهر می شود که شامل: رویش سفید و پنیری شدن دهن و گلو پرنده، از دادن اشتها، استفراغ و خالی شدن تدریجی چینه دان می باشد . تشخیص در پرنده های بالغ اختلال می باشد . کوکاتیل نر و ماده مبتلا در هنگام خوراک دادن به جوجه ها ی عروس هلندی این بیماری را منتقل می نمایند . تغذیه دستی جوجه عروس ها نیز نمی تواند بهترین خط مش حل باشد . کمک دامپزشکی در قالب داروهای ضد قارچ ویتامین یک رژیم غذایی سرشار از ویتامین A می تواند شایسته ترین سلاح در مقابل کاندیدیازیس باشد . 

  • ۹۸/۰۳/۲۵
  • fa khte

ماشین جوجه کشی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی