ماشین جوجه کشی

  • ۰
  • ۰

بیماری 

های بلدرچین و روش های پیشگیری و درمان پر سرعت آنان را بشناسید 

25 سپتامبر 

بیماری های بلدرچین که امروزه در هم اکنون شیوع می‌باشند را بشناسید . در این مقاله سعی داریم تا شما را با معروفترین و مهم ترین بیماری های بلدرچین که در هم اکنون شیوع می‌باشند آشنا کنیم . ابتدا راهنمای بدون نقص پیشگیری از بیماری های بلدرچین را قرار داده ایم سپس درمورد هر بیماری توضیح جامعی قرار داده شده میباشد . 


برخی 

از اساسی ترین بیماری های بلدرچین عبارتند از: 

بیماری 

تیفوئید بلدرچین 

بیرون 

زدگی مقعد بلدرچین 

بیماری 

تاول کف پایی بلدرچین 

بیماری 

نیوکاسل بلدرچین 

بیماری 

مارک 

بیماری 

اریزیپلاس 

بیماری 

سالمونلا گالیناروم 

بیماری 

پاستورلوز 

بیماری 

لکوز و… 

راهنمای 

پیشگیری از بیماری های بلدرچین بایستی این مهم را به خاطر داشت که می توان از پیدایش عمده بیماری های ویروسی با بکارگیری یک مدیر عالی و کاربردی پیشگیری کرد . لانه ها باید پاک و دارای تهویه و دمای مناسب باشند و از ورود جانوران موذی به آن ها ممانعت شود . 

ماشین جوجه کشی

بلدرچین نباید با اشکال دیگر طیوران رشد داده شود، زیرا به خیر مشخص و معلوم گردیده که مدل های متعدد پرندگان دارای حساسیت های متفاوت در برابر ارگانیسم های ادله بیماری می‌باشند . 


از آنجا که بلدرچین های جوان به بیماری اساسی خیس می‌باشند براین اساس آن ها می بایست قطع از بلدرچین های مادر رویش یابند زیرا بلدرچین های مامان ممکن هست به طور تحت بالینی با میکروارگانیسم هائی آلوده و کثیف باشند و یا این که به تیتر حاملین کارداران بیماریزا کار نمایند . 


پیشگیری 

از بیماری های بلدرچین 

در مزارع گران قدر رشد بلدرچین توصیه می شود که قیم های غیروابسته جهت مراقبت از این پرنده ها گماشته شوند . شواهدی مبنی بر انتشار بیماری های خاصی نظیر لکوز در مزارعی که بلدرچین و ماکیان به طور جداگانه رویش می یابند البته قیم آن‌ها یک عدد است، وجود دارااست . برعکس بلدرچین های ژاپنی ممکن میباشد به عفونتهای ذیل بالینی دچار شوند و آن را به سایر نوع های پرنده ها انتقال دهند . 


این طیوران بایستی با غذای مناسب که از منبع قضیه اطمینان خریداری گردیده تغذیه شوند . غذا باید در مکان خشک نگهداری شده و از پرورش کپکها ممانعت بعمل آید و همچنین باید از جانوران موذی که ممکن می‌باشد باعث تولید بیماری یا این که انتقال میکروارگانیسمها شوند حفظ گردد . این پرندگان باید به طور آراسته و روزانه باز بینی شده و در شرای علامت هائی از قبیل کزکردگی، لرزش، فلجی را نشان دادند جهت معاینه به دامپزشک ارجاع داده شوند . 

  • ۹۸/۰۲/۰۷
  • fa khte

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی